LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

LOT is growing quickly. 78 planes, not bad!
The B734 are mostly being used for summer charter flights.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

LOT hadde da følgene flåte ved starten av 2020 - som må merkes inkluderer parkerte fly som 787 og MAX, men er uten ymse wetlease som A340 og A320


737-400: 3
737-700: 1
737-800: 7
737-MAX 8: 5

787-8: 8
787-9: 7

Q400: 12
E-170: 6
E-175: 10
E-190: 4
E-195: 15

Totalt: 78

Man bör vel inkludere de 8 Nordica CRJ flyene også. De flyr jo nesten eksklusiv for LOT nå. Ellers kan man nevne at planen for 2019 ble 90 fly til slutt.

As we speak så ankommer de første tre Avion flyene til WAW for å fly wetlease med LOT frem til Mai.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Man bör vel inkludere de 8 Nordica CRJ flyene også. De flyr jo nesten eksklusiv for LOT nå. Ellers kan man nevne at planen for 2019 ble 90 fly til slutt.

As we speak så ankommer de første tre Avion flyene til WAW for å fly wetlease med LOT frem til Mai.

Nja, den ene dagen flyr CRJ900 for LOT, dagen etter for SAS, samt at flere av Nordica sine CRJ har fått fjernet LOT sticker, så er kun hvit med Nordica logo. Flyene opereres av Nordica Regional Jet OÜ, ikke LOT.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

LOT har en LOI om å leie 18 E195 fra Azul, Plus 14 opsjoner. Om alt dette er vekst eller om noen av de i flåten er inkludert i disse 18 er jeg usikker på


https://www.ch-aviation.com/portal/news/85744-azul-to-sublease-outgoing-e195s-to-lot-breeze-aviation

Thus far, LOT has signed a Letter of Intent (LOI) for the sublease of eighteen E195s with options for a further 14. The Polish flag carrier already operates fifteen aircraft of the type, including seven taken over from Azul (all of them owned by Nordic Aviation Capital). The transaction remains subject to LOT corporate approvals.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Planlegger Azul å kvitte seg med hele E195-flåten? Med tanke på Moxy-dealen i tillegg til dette, blir det vel ikke mange igjen. Kan ikke se at de har ordre på noen direkte erstattere heller, med mindre det er noen leasing-avtaler som har gått meg hus forbi.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Planlegger Azul å kvitte seg med hele E195-flåten? Med tanke på Moxy-dealen i tillegg til dette, blir det vel ikke mange igjen. Kan ikke se at de har ordre på noen direkte erstattere heller, med mindre det er noen leasing-avtaler som har gått meg hus forbi.

Joda, Azul skal ta inn en haug med Embraer E195-E2 (295).
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Planlegger Azul å kvitte seg med hele E195-flåten? Med tanke på Moxy-dealen i tillegg til dette, blir det vel ikke mange igjen. Kan ikke se at de har ordre på noen direkte erstattere heller, med mindre det er noen leasing-avtaler som har gått meg hus forbi.



Sett på den norske wikisiden, som er totalt utdatert?

Azul har 75 E195-E2 i bestilling, hvor de fire første er levert. Så da forsvinner E1 maskinene ut, blant annet til LOT
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Da ble det offisielt. Ryktene har svirret en visst tid alrede.

Denne deal gir LOT mulighet å øke feed inn i sitt hub significant og kompensere litt for MAX bortfallet som har skapt en del problemer. Egentlig ble det planlagt å ha 18 MAX i drift nå som skulle gi betydelig feed også.

Denne ordre er nok å erstatte alle Q400, E70/75 og de fire eller fem CRJ som flyr for LOT. Jeg foreser en E95 flåte i topp av 50 maskiner. Dette vil supplementeres med ca 50 737NG/MAX dersom MAX'en kommer å fly igjen pluss ca 24-30 787.

Noen vil si at dette er for ambisjonelt. Men vi bør huske en ting: Polen har en økonomisk vekst som ligger stabilt på 5% i flere år nå. Og LOT sitt flåte er så små pga av EU bot som selskap fikk noen år tilbake. Uten dette vil LOT våære alrede idag en selskap på 120 fly.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Denne ordre er nok å erstatte alle Q400, E70/75 og de fire eller fem CRJ som flyr for LOT. Jeg foreser en E95 flåte i topp av 50 maskiner. Dette vil supplementeres med ca 50 737NG/MAX dersom MAX'en kommer å fly igjen pluss ca 24-30 787.

.

Vet du om de tre Azul-maskinene som har stått i Macon det siste året skal til LOT?
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Vet du om de tre Azul-maskinene som har stått i Macon det siste året skal til LOT?

Dessverre kan jeg ikke svare på. Jeg rett og slett vet ikke om eksakt disse 3 skal være aktuelt. Men jeg vil forsøke å høre litt inn i rykte-børsen ;)
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Ah, de fanger ikke opp bestillinger. Kun fly som snarlig blir levert

Det er noget tid siden de gjorde opmærksom på at, de kun ville sætte fly på lige før levering..tror det var grundet den store usikkerhed med -8MAX
Hilsen Ole
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Også litt bra å få inn en aktør fra Øst-Europa med vekst-ambisjoner. Tror det er et sundhetstegn for regionen;)

Wizzair for eksempel? Hvorvidt veksten er sunn skal jeg ikke uttale meg om.
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt


Ser ut som minst et av flyene har "vokst" til en A321 (ex Spanair og Sri Lankan maskin)

Airbus A321 -231 1946 LY-NVQ Avion Express posn 31jan20 CHR-WAW on wet-lease to LOT Polish Airlines ex 4R-MRD

Neste A320 er også på plass fra Avion. Tidligere Monarch maskin Avion plukket opp på billigsalg

Airbus A320 -214 1571 LY-VEB Avion Express posn 01feb20 CHR-WAW on wwt-lease to LOT Polish Airlines ex G-OZBW
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

Da var SP-LLG ferdig for godt hos LOT, og eieren har sendt den avgårde for å bygge dem om til frakter

Boeing 737 -45D 28753 2895 SP-LLG LOT Polish Airlines ferried 03jun20 WAW-SNN, for VX Capital Partners, for freighter conversion at YLW
 
Re: LOT velger 737MAX - Og annet flåtenytt

LOT Polish Airlines skal nå starte å fly Boeing B737-700.

Det varte bare 1 års tid, for den ene -700 rapporterer Skyliner at er sendt tilbake til utleier

Boeing 737 -79P 30651 1267 SP-LUA LOT Polish Airlines ferried 12-13aug20 WAW-KEF-YYZ-TUS on retun to lessor
 
Back
Top