LOT starter Warszawa - Stavanger

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Stavanger Lufthavn melder på sosiale medier at LOT starter WAW-SVG fra 24 oktober.

Står ikke noe om frekvens?

2f566a425b8d59d0470bcc980392c6f2.jpg

Re: LOT starter Warszawa-Stavanger

Litt overraskende. Hadde heller trudd det var Wizz eller Norwegian som hadde tatt den.

Re: LOT starter Warszawa-Stavanger

Hurra!!!
Endelig en ny rute til Stavanger som har blitt forbigått av andre flyplasser i landet de siste par årene.

Håper at det kommer en rute til CDG med Air France.

Smart av LOT å starte fra Stavanger, siden Bergen fikk Wizzair-rute til Warszawa, før evt. Wizzair starter også fra Sola. LOT er bare pluss siden dette selskapet kan man reise videre til andre destinasjoner via Chopin flyplass. Til asia til og med.
I framtida blir flyplassen utvidet enormt til å trolig bli en av europas største flyplass. Da er mulig LOT vil utvikle med masse nye destinasjoner.

Kjekt. Men dritt tid fra WAW. Frister ikke å ta skrangletog kl05:cry:
Men synes 73m8 var tøft. Rart de ikke begynner i det små, men de har nok sine grunner. Ikke mine

Kjekt. Men dritt tid fra WAW. Frister ikke å ta skrangletog kl05:cry:
Men synes 73m8 var tøft. Rart de ikke begynner i det små, men de har nok sine grunner. Ikke mine

Bare ta en Uber litt senere?

Tja, som man ser på OSL, en ting er flytypen som er satt opp frem i tid, noe annet er hva de kommer med.

Det er flere forbindelser videre fra Warszawa til Balkan og Canada NYC bare med 1 -1,5 time transfer tid.
Basert på dagens rutetider (kilde FR24) så er connection vestover (USA og Canada) lite attraktive da outbound (til USA og Canada) innebærer 3-4 timer connection i WAW og ankomst over there i 20-21 tiden. Andre veien lander dem for sent til å nå SVG flyet.
(Toronto vestover går kanskje, men det er kun 35. Min connection).

Når det gjelder Balkan og Øst Europa så er det bedre muligheter begge veier med flere "interessante" reisemål som kan nås med under 2 timers connection i WAW.

Alt dette er basert på dagens rutetider. Noe endres kanskje innen vinter og neste sommer, men tviler på de store endringene.

Back