LOT skal erstatte 767

Trety

ScanFlyer Rusty
Ifølge Justplanes er LOT i ferd med å signere for en erstatning for sine 5 767'er. Både A330 og 787 er vurdert, og det sies at 787 leder så langt.

Det hele faller vel kanskje også på hvor fort de trenger maskinene? Kan ikke forstå annet enn at A330 kan leveres vesentlig tidligere enn 787.
 
Originally posted by BU662
A330 er rett og slett litt for stor for LOT.

A330-200 og 787 er ikke så veldig ulike i størrelsen, men A330'n er noe større. Hvordan er loadfactoren på intercont-rutene til LOT om dagen?
 
Originally posted by BU662
Tror LOT er smarte å velge en flystörrelse som passer til deres passajer-volum. WAW har ikke så veldig mye passajerer, og siden LOT er inne i STAR betyr dette langt mindre transfer-pax, siden SAS, LH, AUA og - nå også - Swiss vil ikke route sine passajerer via WAW.

A330 er rett og slett litt for stor for LOT.

Det er også vurdert A340, og som sagt A330, 787... LOT har lite passajerer fordi at billlettprisene hos dem er så høye, så mange tyr til billigere alt. Dessuten skal LOT ha planlagt E190, og A319/318

Flåten pr idag...
3 Boeing 767-300
2 Boeing 767-200
6 Boeing 737-400(1 Leased ut til Centralwings)
7 Boeing 737-500(3 Leased ut)
2 Boeing 737-300(Begge leased ut til Cent.)
7 Embraer 170(Tre nye til juni)
14 Embraer 145
8 ATR 72
5 ATR 42

Planlagt flåte etter det jeg har fått med meg
A330/A340/787
737-400
737-300
737-500
A319/318
E190
E170
E145
ATR72
ATR42
 
Originally posted by poles
Planlagt flåte etter det jeg har fått med meg
737-400
737-300
737-500

Disse vil vel forsvinne ut i takt med at A319 kommer inn, de begynner jo å dra på årene nå.
 
787 synes aa vaere i boks, ja ....

http://seattlepi.nwsource.com/business/223105_boeinglot06.html
 
og så får vi håpe at ved ankomst av en eventuell 787, kommer også LOT´s nye farger. Den gammeldagse østblokk-drakten den flyr i nå er outdatet for lengst....
 
Originally posted by BU662
Just for my records:

Har LOT ikke noen 737-800 på ordre???

De skulle vaert levert i 1998, saa jeg antar de ble kansellert ....

http://www.boeing.com/news/releases/1996/news.release.961009.html
 
Back
Top