Re: Løst rykte: NWA tilbake til Osl
Glem 330. NW har ikke noe ledig kapasitet. Grunnen til at dette ryktet har oppstått er at NW har 2 ledige 757 i transatlantisk konfigurasjon til sommeren og disse kan brukes til å åpne 2 nye TATL-ruter. OSL-DTW er kun 350km lenger enn OSL-EWR og NW har også 15 færre seter enn CO (riktig så tror jeg C-setene deres er litt tyngre) så en NW 757 vil ha få problemer med å nå DTW fra OSL og vil ha stoppe sjeldnere enn TXL-EWR og ARN-EWR.
Nå bruker riktignok CO og NW forskjellige motorer på sine 757, noe som kan ha en innvirkning, men uansett er det ikke noe problem
Om de kommer blir nok det med en A330. De hadde ingen problemer med å fylle opp DC-10 i 1999 og nå er det enda flere som reiser. Strekningen blir for lang for en 757 ved litt for sterk motvind.
Glem 330. NW har ikke noe ledig kapasitet. Grunnen til at dette ryktet har oppstått er at NW har 2 ledige 757 i transatlantisk konfigurasjon til sommeren og disse kan brukes til å åpne 2 nye TATL-ruter. OSL-DTW er kun 350km lenger enn OSL-EWR og NW har også 15 færre seter enn CO (riktig så tror jeg C-setene deres er litt tyngre) så en NW 757 vil ha få problemer med å nå DTW fra OSL og vil ha stoppe sjeldnere enn TXL-EWR og ARN-EWR.
Nå bruker riktignok CO og NW forskjellige motorer på sine 757, noe som kan ha en innvirkning, men uansett er det ikke noe problem
Last edited: