Løst rykte: NWA tilbake til Osl

Re: Løst rykte: NWA tilbake til Osl

Ja, den burde absolutt være mulig å få til å gå rundt. DTW er en utrolig bra flyplass å ha transfer på, den er mindre utsatt for forsinkelser enn mange andre flyplasser, og rutenettet ut fra DTW er meget bra.
Dessuten er det bare 332 km lenger enn til EWR, så det burde være mulig å få til uten altfor mange fuelstop pr år.

Detroit? Er det noe marked dit, da?

Edit: Bortsett fra evt. transfer, selvfølgelig..

Får NWA "lov" av KLM til dette?

Får jeg virkelig håpe at de får selv om jeg har mine tvil. Det er utvilsomt en rute som ville kunne være et særdeles godt produkt for norske reisende inn i USA.

Litt OT: Men når en først er inne på NWA, er det like kleint når det gjelder seter og komfort der som hos kompisen KLM ??

Detroit? Er det noe marked dit, da?

Nja, bortsett fra Luseycaufte, leifsey and waffles er det et fantastisk springbrett med ruter derfra og inn til resten av NWA sitt rutenett, selv om MSP hadde vært å håpe på!

Last edited:

YES! Det hadde vært noe. Firmaet mitt har sitt avdelingskontor i nærheten av DTW. Hadde spart oss for mye flybytter!

Last edited:

Meget løst rykte som sagt, men jeg tror det er neppe tilfeldig at mange rykter går Osl sin vei nå om dagen. Setter man dette sammen med SAS sine utalelser i helgen samt Kobros forventninger om oversjøiske ruter i 2008 burde det ikke komme som en bombe om noe er på gang!

Men hvis ikke dette skal ligge langt frem i tid (sommer 09) bør det skje noe snart. Neppe noe godt utgangspunkt å starte ruter fra Norge til USA i nov/des?

Men hvis ikke dette skal ligge langt frem i tid (sommer 09) bør det skje noe snart. Neppe noe godt utgangspunkt å starte ruter fra Norge til USA i nov/des?

Muligens jeg husker feil, men ble ikke f.eks CO sin OSL rute annonsert i februar og startet opp sent i juni?

Kan da ikke være noe problem, OSL "lekker jo som en sil" hva angår intercont. Tror nettopp KLM/NW vil ha sin del av kaka.......

Selvsagt, men det virker som om de foretrekker å sende alt via AMS

NW har 32" i pitch og 8 i bredden på sine 332 i economy.
Men det blir vel 757 de evt.kommer til OSL med. Regner med at pitchen er lik over hele linja.

Nja, bortsett fra Luseycaufte, leifsey and waffles er det et fantastisk springbrett med ruter derfra og inn til resten av NWA sitt rutenett, selv om MSP hadde vært å håpe på!

Skulle heller tro at MSP hadde vært mer interessant mtp O/D trafikk. Men hubben i DTW har kanskje bedre connections til resten av rutenettet.

Har flydd med NWA til DTW og MEM noen ganger, men gamle 744 og DC10 kombinert med lite serviceinstilte medarbeidere gjorde opplevelsen mindre bra. Men nå er det vel stort sett nye 330 de trafikerer Europa med er det ikke?

Skulle heller tro at MSP hadde vært mer interessant mtp O/D trafikk. Men hubben i DTW har kanskje bedre connections til resten av rutenettet.

Har flydd med NWA til DTW og MEM noen ganger, men gamle 744 og DC10 kombinert med lite serviceinstilte medarbeidere gjorde opplevelsen mindre bra. Men nå er det vel stort sett nye 330 de trafikerer Europa med er det ikke?

Har en 757 rekkevidde for OSL-MSP?

NW bruker kun 330 og 757 på transatlantiske flygninger. 744 brukes kun på Stillehavet og diesel-10 er ute av flåten.

Dessuten er det bare 332 km lenger enn til EWR, så det burde være mulig å få til uten altfor mange fuelstop pr år.

Hvis ikke så får de ta i bruk CO sin Gander "base"...:lol:

Er kanskje en fordel for OSL at evt nye ruter dekkes med 757 i stedet for widebody pga oppstillingsplasser og gater.

Back