Los Angeles-tråden

Someone

Moderator
Medlem
Los Angeles-tråden

Ja, hvor bør man bo?

Skal innrømme jeg ikke liker byen, men i forbindelse med sommeren ferie blir det å ta 2 netter (dvs bruke 1 dag der) og siden vi kommer fra nord er vel Santa Monica det beste og mest praktiske området å bo i? Eller er det andre anbefalinger?

Re: Los Angeles 2011

LA er ikke bare en stor by, men det som er å se/gjøre ligger også veldig spredt, så ett sted midt i smørøyet som ligger nærme alt finner man ikke uansett i denne byen. Downtown LA er i mine øyne ett lite interessant sted. Santa Monica og Hollywood/Beverly Hills området er det mest naturlige valget for de fleste... Om Santa Monica er det mest praktiske om du kommer fra nord, tja, spørs hvilken vei du kommer fra... Kommer du på Highway 1 via Malibu så kjører du jo rett inn i Santa Monica. Kommer du f.eks på 101 så kjører du jo rett inn i Hollywood/Beverly Hills area. Hipp som happ dette, uansett snakk om +- 20-30 min å spare om du velger det ene framfor det andre...

...her blir det sikkert masse forslag....hører Tommy skrike ...TON,TON,TON (SheraTON, HilTON) han er glad i vekt den karen fra Harstad ;)

Hvis du ikke liker LA så godt og kommer ned Highway 101 - så ville jeg holde meg ved kysten....Santa Monica koster fort en del men har absolutt sin verdi....Marina Del Rey er meget bra, Mariott Marina Del Rey har vært svært bra, men det er 5 år siden jeg bodde der sist.....

Selv liker vi Manhatten Beach - Redondo Beach 10-15 minutter syd for flyplassen....utmerkede små resturanter og et artig uteliv...men ikke veldig mange hoteller (og ingen av TON vennene til Tommy)...fordelen er det går an å få bra bord på bra resturanter og oppleve en litt annen del av LA...

Santa Monica syntes jeg er ok. Passe sentralt og et veldig trivelig sted. Fairmont hotellet der er ikke helt feil blandt annet. Vil du bo paa budget er Hotel California faktisk helt akseptabelt og de som arbeider der er litt "cool". Beliggenheten er raa paa begge.

Kommer nordfra langs kysten. Skal kjøre Highway 1 fra SF Har vært på Manhattan Beach før og var et hyggelig sted det, men i LAs trafikk blir det en voldsom omvei

...her blir det sikkert masse forslag....hører Tommy skrike ...TON,TON,TON (SheraTON, HilTON) han er glad i vekt den karen fra Harstad ;)

Hvis du ikke liker LA så godt og kommer ned Highway 101 - så ville jeg holde meg ved kysten....Santa Monica koster fort en del men har absolutt sin verdi....Marina Del Rey er meget bra, Mariott Marina Del Rey har vært svært bra, men det er 5 år siden jeg bodde der sist.....

Selv liker vi Manhatten Beach - Redondo Beach 10-15 minutter syd for flyplassen....utmerkede små resturanter og et artig uteliv...men ikke veldig mange hoteller (og ingen av TON vennene til Tommy)...fordelen er det går an å få bra bord på bra resturanter og oppleve en litt annen del av LA...

To brands jeg faktisk ikke liker og sjelden bor på :P

Hallelujamormonerinn bor jeg ihvertfall ikke på, men jeg er fullstendig enig at Marina Del Rey er ett hyggelig sted nær stranda

Det finnes ett flott og meget godt priset Ritz Carlton

http://www.ritzcarlton.com/en/Properties/MarinadelRey/Default.htm

Santa Monica er ikke hyggeligste stedet, stranda er flott, det samme er piren, men ville ikke bodd der.

Liker Andaz, er ett meget hyggelig sted:
http://www.westhollywood.andaz.hyatt.com/hyatt/hotels/

Last edited:

Beverly Hills eller West Hollywood er mitt forslag; rikelig utvalg i mat og drikke innen kort rekkevidde, trygt, rent og pent. Mange gode hoteller å velge blant i begge disse bydelene, budsjettet bestemmer.

I juli er det uansett ganske surt på strendene.

Kommer nordfra langs kysten. Skal kjøre Highway 1 fra SF Har vært på Manhattan Beach før og var et hyggelig sted det, men i LAs trafikk blir det en voldsom omvei

Det blir ingen omvei om du kommer inn i Santa Monica på 101 - tar så Lincoln Blvd forbi Marina Del Rey til Culver hvor du tar til venstre og følger Culver til Vista del Mar som tar deg rett inn til Manhatten og Redondo...har kjørte denne ruten mye i Rushtrafikken og Lincoln er litt treg når du mister den "grønne bølgen" men sjelden at det tar mere enn 25 minutter fra 101 til Manhatten Beach

Hvordan er Marina del Rey i forhold til restauranter og miljø?

Svært bra, hotellene ligger ved Marinaen og det ligger en haug med kjede resturanter langs vannet - de fleste av disse er svært bra - Cheesecake Factory sin utendørs er bra (og jeg løper ikke etter kjede resturantene...) ellers tar det vel 10 minutter å gå ned til selve stranden og langs promenaden har du vel et utvalg av miljø hvor de fleste vil finne det de ønsker - fra det maritime miljø i Marina del Rey til Venice Beach....allt innen gang avstand fra hotellet

Det blir ingen omvei om du kommer inn i Santa Monica på 101 - tar så Lincoln Blvd forbi Marina Del Rey til Culver hvor du tar til venstre og følger Culver til Vista del Mar som tar deg rett inn til Manhatten og Redondo...har kjørte denne ruten mye i Rushtrafikken og Lincoln er litt treg når du mister den "grønne bølgen" men sjelden at det tar mere enn 25 minutter fra 101 til Manhatten Beach

Men hvordan er det å komme seg ut igjen? Helvete blir det nok uansett, men planen er å sette kursen mot Las Vegas via en omvei om Death Valley om morgenen. Men det er kanskje like mye stillestående kø man må gjennom uansett hvor man starter

Har bare vært i LA en gang, men kan ikke si at jeg likte byen. Santa Monica er imidlertid ikke så ille, og kommer dere nordfra er det jo et passende sted. Godt utgangspunkt for besøk i Beverly Hills og Hollywood er det også (selv om jeg klarte å kjøre feil, helt utrolig egentlig...)

Mener imidlertid å huske at overnattingsprisene der var en del høyere enn andre steder i området. Hvis dere har høyt budsjett ser jo ikke Loews Santa Monica så galt ut: http://www.loewshotels.com/en/Santa-Monica-Beach-Hotel/index/about ;)

Vi bodde i Hollywood 2-3 netter i 2008. Anbefaler Orchid Suites som ligger vegg i vegg med Kodak Theatre (hvor de delte ut Oscar i natt). Her hadde vi en stor leilighet med to soverom, kjøkken og stue til en rimelig pris. Parkering i kjelleren og gåavstand til det meste.

Heisann,

Jeg kommer nedover Highway 1 mot Los Angeles en gang enste uke, og har sett på værvarselet at det er meldt varmt vær der (opp mot 36/37 grader mot slutten av uken :o).

Tenker derfor at det kunne vært behagelig å vært på et hotell nær stranden, og Santa Monica er det jeg foreløpig har sirklet meg inn på. Er det noen som har konkrete hotellanbefalinger her? Noen som har motforestillinger mot å bo her?

Har bare vært i LA en gang tidligere og gjorde da stort stort sett de mest åpenbare tusristattraksjonene som Hollywood, Beverly Hills, Universal Studios og Venice Beach.
Gjøremål, restaurant- og bartips osv. mottas også med stor takk!

Back