• Captain – Monthly Starting Salary Dhs 32,430
• First Officer – Monthly Starting Salary Dhs 22,720
MEn hvordan blir lønningene i Emirates i forhold til SAS; Norwegian, KLM, Ryanair, Lufthansa og andre internasjonale selskaper?
Er det noen som har oversikten over lønningene i de forskjellige flyselskapene, enten som kaptein, pilot, purser, flyvertinne eller hva det måtte vøre for noe?
Kjekt å sammenligne lønninger
Skattenivaaet i Dubai = 0, saa det er veldig hyggelig. Desverre maa man som norsk nordmann likevel betale folketrygdavgift til gamlelandet, og denne utgjoer 7.8%, men tatt i betraktning at man da har en god del rettigheter fra gamlelandet som blant annet pensjon er det egentlig ikke noe aa grine over![]()
Desverre maa man som norsk nordmann likevel betale folketrygdavgift til gamlelandet, og denne utgjoer 7.8%, men tatt i betraktning at man da har en god del rettigheter fra gamlelandet som blant annet pensjon er det egentlig ikke noe aa grine over![]()
EK piloter har det godt!
---Jag bor i Dubai och min granne är pilot på Emirates och är svensk ( han har ut 75000sek i månaden enligt han själv). Min andra granne är styrman i FlyDubai och är tysk, min tredje granne är en privatanställd pilot från Wisconsin. ( gissa vad våra gårdsfester handlar om.. )Alla lever ett mycket gott liv härnere. Jag upplever härnere att det sociala livet härnere inte är sämre än hemma i Nor-Swe. Lever man som jag och mina flygande grannar så kan man inte klaga. Varmt året runt, skattefri lön och vi har ett grandiost gym och en pool som håller hög klass. Barnen får utbildningen betald, barnen lär sig arabiska och engelska. boendet betalt.
Lönen är bra och stabiliteten i Emirates kontra andra flygbolag gör ju att man inte går var dag och funderar på om man har ett jobb att gå till varje dag.
Så "frykteligt" är det faktiskt inte och god kontakt med araber är lätt att få även om man är svensk och har "fel hudfärg"
Givetvis så är arbetspolitiken en helt annan och det man får göra är att anpassa sig och se åt andra hållet betydligt fler gånger än hemmavid. De hårda alkoholreglerna, och sommarvärmen sätter jag på minuskontot.
Det är roligare att ha en bra lön i Dubai än en bra lön i Oslo, i mina ögon.
Nei, de foerste fem aarene maa du fortsette aa betale uansett, etter det tror jeg at det er frivillig, skal sette meg inn i de reglene igjen til selvangivelsen til neste aar![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.