Lønninger for piloter i Emirates

Re: Lønninger for piloter i Emirates

Takker for tips, skal sjekke opp i det ved skatteoppgjoeret i aar, og se om jeg kan faar noe tilbakebetalt ogsaa, har jo blitt noen kroner over de siste 5 aarene.

Tilbake til topic, 75000 sek i maaneden er ikke spesielt hoeyt, om du tar kapteinsloennen og legger til 4600 dirham (10 timer 'overtid' (flightpay om man flyr 83-92 timer i maaneden, og det virker som om de fleste i Emirates flyr opp mot maks hver maaned) kommer du da opp i 37.030 dirham.Dette utgjoer 76,618 SEK. (Eller 61,403 norske kroner.) I tillegg gaar man opp i loenn hvert aar man jobber, er man TRI/TRE er det noen tusen ekstra aa hente hver maaned der.
I tillegg er det en del som ikke benytter seg av company accomodation, men heller tar pengene og leier/kjoeper selv (det var mulig tidligere, tror det naa har endret seg, men for de som har vaert ansatte i over ett aar har muligheten til dette), kan man legge paa ytterligere 20.000 dirham pr. maaned tror jeg, saa da begynner jo loennsslippen aa se veldig hyggelig ut.

Edit: tror man kan legge paa 5% i loennsvekts pr. aar man har vaert ansatt (med unntak av siste aar, da de ikke fikk noen loennsoekning.)
I tillegg kommer jo bonusen i spill, i fjor fikk alle ansatte 8 ukers loenn i bonus, i aar ingenting saa langt, saa legger man til dette ogsaa og deler paa et maanedlig gjennomsnitt er det jo enda hyggeligere...

Last edited:

Till Tally-Ho. Alltså poolen och det grandiosa gymmet gör att mitt liv blir bättre. ( Tack vare att mitt inlägg försvann pga forumets utloggningsfunktion som är alltför snabb, fick skriva om det och tappade tråden ) Socialt sett så känner jag en hel del expats härnere. Jag spelar korpfotboll med engelsmän, tyskar fransmän, jag har kollegor som jag umgås med på fritiden, jag har min flickvän härnere som själv känner en hel del folk och i det sociala livet så tycker jag att det bara är släkten och mina kompisar som saknas ( som gärna besöker mig en vecka om året ) Nu blev det off-topic-Olympiad av det hela. Men för att återgå till Pilotgrannen som jobbar för Emirates, han har vart här i fyra år och jag uppfattar honom som en seriös man som inte far med osanning. Säger han 75000sek så tror jag på honom. Sen hur man upplever Dubai... Hver sin smak :-)

Et viktig poeng fra Laban her: Hvordan du trives på et nytt sted står og faller med hvor heldig du kommer ut med å skape et nytt sosialt nettverk. Enten du flytter fra Kautokeino til Oslo eller fra Norge til Emiratene.

Kan love deg han fra Kautokeino har større sjans for å mistrives med varmen. Jeg holder på å avgå med mistrivselsdøden om det blir over 23-25 grader, og mange av mine forbundsfeller fra nord deler denne "svakheten". Flere enn de sørana. Men hver til sin interesse, nyter 5 varmegrader i solveggen as we speaks. Rene syden! :cool:

For å si det sånn; er du en "young, free and single" pilot med ambisjoner om å fly i et av de mest ekspansive selskaper i verden nå, og med utsikter til å fly det mest moderne utstyr i verden (A330/A340/B777) på langruter - søk Emirates!

Lønnen er skattefri, du får dekket hus/leilighet. Gratis pick-up av pilotene.

Har du familie med barn, regn da ikke med at dette er et blivende sted i mange år! Kjenner ingen som har holdt ut der lenge med familie / ev. familien har flyttet hjem, og vedk. pilot pendler. Bruttolønnen er langt under f.eks SAS, Thomas Cook, TUI etc, og uansett kan man ikke regne med at en ev. kone får jobb der nede, så da mister man en inntekt. Skoler er ikke gratis. Men den største minussiden er den forferdelige sommervarmen (opp mot 45 grader på dagen), og mangel på skandinavisk personalbehandling / fagforeningspolitikk, om det skulle være behov for hjelp en dag...

Tally-Ho

Back