fokusere på at hjemmemarkedet er for lite synes jeg blir helt feil når man legger dette til grunn for at langruter ikke har livets rett fra Osl (uavhengi om det er DY, SAS eller Lufthansa) Jeg er helt enig, Osl i seg selv har ikke grunnlaget for mange rutene, men det har jaggu ikke mange av de andre heller dersom man tar bort deres trafikk som er hentet inn fra andre markeder.
Finnair, SAS, Icelandair og KLM, Lufthansa (som er de störste i Norden) har jo helt klart kun åpnet ruter fordi deres hjemmemarked er stort nok...... eller?
Så lenge man ikke operer fra en by som heter Paris, London eller Madrid, må jo forutsetningen for slike ruter väre at man klarer å tiltrekke seg pax fra andre områder for å fylle opp sine egne fly. Her har jo CPH, HEL og AMS värt meget flinke. Det er også noe som heter den andre enden og her har Finnair värt spesielt flinke som kan vise til en dekningsgrad av over 1/3 på sine Asia ruter.