London-tråden

Re: London-tråden

Vil du anbefale det fremfor området rundt Earl's Court / Gloucester Road, som diskutert herfra: http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1009786#post1009786 ? Heller mot det, ca samme reisetid fra/til LHR som det du nevner, men slipper bytte fra HEX til Tube.

Jeg har bodd i Bayswater, men jeg ser i disse dager etter leilighet bl.a. i Earls Ct. Begge områdene er helt topp. Enig i at det er digg med piccadilly line. I Earls Ct har jeg bare bodd på Hotel Indigo (http://www.ihg.com/hotelindigo/hotels/us/en/london/lonlk/hoteldetail), men det var også fint.

Last edited:

Personlig så holder jeg vel Earls Ct noe høyere enn Bayswater, men min aversjon mot Bayswater er nok primært basert på gamle fordommer (kjipe pakkereisehoteller, osv.). I området ved Earls Court har jeg testet 20 Nevern Square (et lite, men fint hotell - det er riktignok bortimot 10 år siden jeg bodde der), samt K&K George Hotell som nok er et hotell jeg ikke hadde hatt noe i mot å bo på igjen om jeg skulle forville meg ned til Earls Court.

South Kensington er jo bare to stopp videre, som jo har diverse museer om man skulle ha slike interesser. På 17-18 timer er det vel imidlertid begrenset hva man får tid til, så jeg ville prioritert et område nært enten Paddington eller langs Piccadilly line.

Last edited:

Noen tips til litt rimeligere bra hotel? Vanskelig å finne noe til under 1500kr natta. Noen har til og med delt bad til den prisen.

Noen tips til litt rimeligere bra hotel? Vanskelig å finne noe til under 1500kr natta. Noen har til og med delt bad til den prisen.
Blir vanskeligere og vanskeligere, både på grunn av det høye prisnivået generelt, og spesielt nå når pundet er på nesten 13 kr.

Jeg står (etter tips herfra) mellom Henley House til £99 (minus rabatt på 7% fra kickback.no og 10% gjennom Welcome Rewards) ved Earls Court eller Radisson Vanderbilt litt bortenfor for £90.

De er ikke midt i turistgryten, men det meste er lett tilgjengelig med banen som f.eks tar 12 min fra Gloucester Road til Westminster, og går hvert 3. minutt.

Last edited:

Vanskeleg å finne overnatting til høveleg pris i London første helga i november ser eg. Og airbnb hjelp ikkje stort heller. Nokre som har andre tips? Vi er ein gjeng på sju stk. (dvs. tre par + ein halvåring) som skal over. Kanskje eg får sjå om eg finn eit triks på å bruke poeng hos IHG evt. Rocketmiles + cashpoints. Det hjelp jo litt.

Vanskeleg å finne overnatting til høveleg pris i London første helga i november ser eg. Og airbnb hjelp ikkje stort heller. Nokre som har andre tips? Vi er ein gjeng på sju stk. (dvs. tre par + ein halvåring) som skal over. Kanskje eg får sjå om eg finn eit triks på å bruke poeng hos IHG evt. Rocketmiles + cashpoints. Det hjelp jo litt.

Og hva mener du er høvelig pris?
Jeg liker meg her: http://www.lancasterlondon.com/ Bli venn før du evt booker.

Tja, høveleg pris: Ikkje alt for langt over tusenlappen. Men skjønar det at med elendig kronekurs kombinert med dyr by som London, så er det ein dårleg kombo :).

Takk for tips! Ser fint (og dyrt :) ) ut! Det står på lista.

Premier Inn har enkelte helt OK hoteller i London, men det er vel sjelden romprisen ligger under 100 pund per natt selv for denne typen hoteller. Mulig at Ibis og Travellodge kan ha noe billigere, men jeg kjenner ikke helt de kjedene.

Bodd på Ibis Kings Cross og Travellodge Waterloo.
Helt greit. Sentral beliggenhet til The Tube. Pris? Tja......

Har bodd på BEST WESTERN Victoria Palace, helt ok.

Men så dyrt som pundet er nå så kommer man uansett dårlig ut av det, økonomisk sett.

Eg brukar stort sett Accor Hotels sitt Happy Monday tilbud. Eg har vanskeleg for å tru at du kan finne betre prisar enn det.
Desentrale IBIS-hotell startar på 25 pund.
Bruk promotion code MONDAY. Du kan booke mandag og tysdag for den påfølgande helga.

Merk at desse prisane kun gjeld for helg, altså fredag til måndag.

Har slått til på dette tilbodet fire gongar so langt i haust.

Premier Inn har enkelte helt OK hoteller i London, men det er vel sjelden romprisen ligger under 100 pund per natt selv for denne typen hoteller. Mulig at Ibis og Travellodge kan ha noe billigere, men jeg kjenner ikke helt de kjedene.
Disse kjedene har ofte billige rom (ikke natt til søndag), men du må være tidlig ute med bookingen, helst 2-3 måneder før.

Hei

Det ser ut til at kona får komme etter, på en tur med en leverandør til London. Faktisk aldri karret meg til London utenom LHR før, så alt må jo bli en første gang:) Jeg ankommer fredag, og kona Lørdag ettermiddag, regner med vi blir til tirsdag.
Så kommer de dumme spørsmålene. Hva er sentralt og usentralt? Det ser ut til at Oyster card er en nødvendighet, så dette må nok bestilles ASAP. Ikke den gunstige tiden vedr pund kursen, men skitt la gå, hva gjør man ikke for kjærligheten ;).
Ser prisene er ganske heftige, ser etter hoteller rundt 1500,- pr natt, ser ibis London Blackfriars, får ganske god kritikk, og ligger vel bra sentralt men opp mot 5000,- for 3 netter uten frokost.
Beveger man seg i ytterkant av Subway sone 1-2, f.eks mot Canary Wharf, så faller prisen en del. Tuben er vel grei å bruke, men tenker om man velger litt shopping, så bør ikke hotell være så laaaangt borte, evt om man skal ha seg frokost utenom hotellet også..

Takker for innspill, til en som trenger litt hjelp...

Får se hva Happy Monday tilbudet til Accour kommer med:)

Oyster Card kjøper du når du kjem til London. Enten i skranken eller i billettmaskinene.
Du kan spare ein del på å bu litt lenger vekke frå sentrum, om du har god undergrunnforbindelse er ikkje det noko krise. Eg har ofte budd i Docklands, det er ganske billeg, men då er det ganske langt å reise inn til sentrum. Sentrum i aust-London, Stratford, kan vere eit bra alternativ. Her går Central Line rett inn til sentrum og Jubilee Line kan ta dokke rett til Westminister (men det er eit lite stykke).

Accor sitt tilbud gjeld dessverre berre fredag til måndag, so ei natt vil ikkje bli dekt av det. Men dokke vil nok spare mykje på det, sjølv om dokke må betale full pris for siste natta.

Oyster Card kjøper du når du kjem til London. Enten i skranken eller i billettmaskinene.
Du kan spare ein del på å bu litt lenger vekke frå sentrum, om du har god undergrunnforbindelse er ikkje det noko krise. Eg har ofte budd i Docklands, det er ganske billeg, men då er det ganske langt å reise inn til sentrum. Sentrum i aust-London, Stratford, kan vere eit bra alternativ. Her går Central Line rett inn til sentrum og Jubilee Line kan ta dokke rett til Westminister (men det er eit lite stykke).

Accor sitt tilbud gjeld dessverre berre fredag til måndag, so ei natt vil ikkje bli dekt av det. Men dokke vil nok spare mykje på det, sjølv om dokke må betale full pris for siste natta.

Oyster Visitor card kan også bestilles og tilsendt i posten :) Apple Wallet/apple Pay kan visstnok også brukes, men mistenker man da må lage en britisks apple konto, og sikkert ette britisk kort?

Om Accor sitt mandags tilbud er bra for 2 netter, så er det 2 netter billigere;)

Oyster Visitor card kan også bestilles og tilsendt i posten :) Apple Wallet/apple Pay kan visstnok også brukes, men mistenker man da må lage en britisks apple konto, og sikkert ette britisk kort?

Om Accor sitt mandags tilbud er bra for 2 netter, så er det 2 netter billigere;)

Du må ha UK/US utstedt kort fra en deltagende bank for å benytte Apple Pay ja, men du kan bruke kort med contactless på undergrunnen også. Vet at hvertfall DNB har begynt å utstede dette.

Last edited:

Så kommer de dumme spørsmålene. Hva er sentralt og usentralt? Det ser ut til at Oyster card er en nødvendighet, så dette må nok bestilles ASAP. Ikke den gunstige tiden vedr pund kursen, men skitt la gå, hva gjør man ikke for kjærligheten ;).

Beveger man seg i ytterkant av Subway sone 1-2, f.eks mot Canary Wharf, så faller prisen en del. Tuben er vel grei å bruke, men tenker om man velger litt shopping, så bør ikke hotell være så laaaangt borte, evt om man skal ha seg frokost utenom hotellet også..

Sentralt og usentralt? Det kommer helt an på hva man skal gjøre og hvor...;) Hvis man ikke er bosatt slik at man kan gå til de aktivitetene man er interesserte i så er det viktig å i alle fall være nære med Tube-stasjon som enkelt kan frakte deg til sentrale strøk.

Canary Wharf er på en måte veldig usentralt, men er samtidig lett tilgjengelig i forhold til alt som ligger langs Jubilee Line. Det tar vel ca 15 minutter å komme seg inn til Green Park og Bond Street. Da har du Regent Street, Bond Street og Oxford Road for shopping innen rekkevidde om dette er noe som er av interesse. I tillegg ligger Westminster på denne linjen slik at du kan tusle rundt i St James', eller hoppe av på stoppet før (Waterloo) for å spasere litt på Southbank.

Jeg har imidlertid aldri bodd ute ved Canary Wharf, men har vel et inntrykk av at det er nokså stille der ute i helgene (derav stort sett gode priser på gode hoteller der ute). Jeg er også usikker på hva som er av restauranter og slikt (jeg har ofte observert at en del restauranter og cafeer i City er stengt i helgene, noe man kanskje kan regne med er tilfellet også i Canary Wharf-området. Her har kanskje andre litt mer informasjon om dette).

Du kan jo evt sjekke hotellkjeden Z Hotels, som har en del billige og greie hoteller med sentral lokalisering (NB! tildels veldig små rom). Alternativt, Premier Inn som også har en del greie hoteller sentralt i London. Min erfaring de siste par årene er imidlertid at hoteller sentralt i London nesten uansett er dyrt.

Oyster Card kjøper du på stasjonene. Null stress (om du nå ikke er uheldig å ramler inn i en lang kø).

Litt OT, men hvordan er det å kjøpe seg SIM-kort for datatrafikk i UK? Har en liten 4G router som kan medbringes.

Back