London-tråden

Re: London-tråden (versjon 2011-2013)

Noen som har tips til aktiviteter på en dagstur til London? Planen er så langt egentlig bare å dra inn til sentrum og gå/se/handle, og få stoppet på en Tesco/ASDA/Sainsbury's for å handlefull en bag før en returnerer til heathrow...

Noen som har tips til aktiviteter på en dagstur til London? Planen er så langt egentlig bare å dra inn til sentrum og gå/se/handle, og få stoppet på en Tesco/ASDA/Sainsbury's for å handlefull en bag før en returnerer til heathrow...

Ta tuben som går direkte fra Heathrow inn til South Kensington, og ta deg noen timer i science museum. Ligger rett ved tube stasjonen.

Ta tuben som går direkte fra Heathrow inn til South Kensington, og ta deg noen timer i science museum. Ligger rett ved tube stasjonen.
Takk for tipset, men selv om jeg kun vært i london et par ganger, er science museum er faktisk ett av de stedene jeg allerede har vært (og det for ikke så alt for lenge siden). Det var utrolig stilig der, bare så det er sagt! :colgate:

Takk for tipset, men selv om jeg kun vært i london et par ganger, er science museum er faktisk ett av de stedene jeg allerede har vært (og det for ikke så alt for lenge siden). Det var utrolig stilig der, bare så det er sagt! :colgate:

Naturhistorisk museum er også flott. Ligger også like ved South Kensington tube. Like i nærheten der ligger også en fabelaktig pannekakekafe som er verdt et besøk for lunsj.:)

Re: London-tråden

God kveld,

Drar til London igjen om noen måneder på en årlig konferanse, tirsdag til torsdag, (Westminster, QE Conference Center), men har overtalt, nesten, hele avdelingen til å bli i London til søndagen (konferansen er ferdig torsdag, reelt sett natt til fredag…. Fredag morgen da). Siden halvparten av oss er motsatt mitt kjønn så tenkte jeg at jeg skulle overraske dem med en skikkelig Afternoon Tea, med bl.a, god Champagne, tror at de hadde likt det, på lørdag eftan?

Ergo, trenger tips til Afternoon tea sted (trenger bonuspoeng hos sjefen, hun er altså en hun, men dog en veldig grei en).

Vi skal bo på Doubletree by Hilton Westminster, men der skjer det ikke mye..

Mange ideer man får i dag etter atter en dagstur Haugesund-Møre/t/r via OSL med avgang HAU tidlig, men tips verdsettes virkelig.

Mvh
Fjordheim

God kveld,

Drar til London igjen om noen måneder på en årlig konferanse, tirsdag til torsdag, (Westminster, QE Conference Center), men har overtalt, nesten, hele avdelingen til å bli i London til søndagen (konferansen er ferdig torsdag, reelt sett natt til fredag…. Fredag morgen da). Siden halvparten av oss er motsatt mitt kjønn så tenkte jeg at jeg skulle overraske dem med en skikkelig Afternoon Tea, med bl.a, god Champagne, tror at de hadde likt det, på lørdag eftan?

Ergo, trenger tips til Afternoon tea sted (trenger bonuspoeng hos sjefen, hun er altså en hun, men dog en veldig grei en).

Vi skal bo på Doubletree by Hilton Westminster, men der skjer det ikke mye..

Mange ideer man får i dag etter atter en dagstur Haugesund-Møre/t/r via OSL med avgang HAU tidlig, men tips verdsettes virkelig.

Mvh
Fjordheim

Sjekk ut sketch.

For et par år siden var The Athenaeum Hotel stedet for afternoon tea - de vant en eller annen Tea Guild pris for sin afternoon tea. Hotellet ligger på Piccadilly, så fra deres hotell snakker vi vel om en spasertur på 30 minutter (eller 5-10 minutter i bil). Jeg er usikker på kapasiteten, så om dere er mange så får dere vel sjekke først om det er mulig (bestilling er uansett nødvendig, tror jeg).

http://www.athenaeumhotel.com/food/afternoon-tea/

Hva med Afternoon Tea på Savoy? Det har jo også et skikkelig historisk sus over seg og er pusset opp for en milliard. Når dere er ferdig kan du gå til Coal Hole (nabodøra) og få en knall ale.

http://www.fairmont.com/savoy-london/

Jeg koser meg skikkelig på begge plasser. Ligger ved Covent Garden.

Et kvartal lenger ned, ved sjøen ligger flere båter der du kan få godt drikke på dekk. Litt kaldt tidlig på året, men med litt trass går alt.

Kan anbefale "verdens-beste" bøf restaurant - "Hawksmoor" -3 locations central London.
Vente-lister, men bare duck-up - ett par pints og velkommen inn.

London-tråden

Takk for gode tips, det blir da enten Anthenaeum eller Savoy tenker jeg, sjekket menyene begge steder samt stedene i seg selv og det ser bra ut, Coal Hole med på kjøpet er jo ingen dum ide :)

Kan anbefale "verdens-beste" bøf restaurant - "Hawksmoor" -3 locations central London.
Vente-lister, men bare duck-up - ett par pints og velkommen inn.

Hawksmoor er bra, ja, men ikke glem Goodman (Maddox Street) hvis vi skal snakke om bra biff. Enkelte bekjente foretrekker også Gaucho (like ved Piccadilly Circus).

Hvis det mot formodning skulle være dårlig vær i London, og man vil shoppe uten å løpe rundt i regnet, anbefales Westfield (shoppingsenter).

Hvis det mot formodning skulle være dårlig vær i London, og man vil shoppe uten å løpe rundt i regnet, anbefales Westfield (shoppingsenter).

Der har de også en B737NG simulator (fixed base) som man kan leke seg i...:D

Der har de også en B737NG simulator (fixed base) som man kan leke seg i...:D

Bare nevner at det gjelder Westfield White City/Shepherds Bush (det er to Westfields sentre i London - det andre, i Stratford, har mikrobryggeri å by på)

Søndag ble seks dager i London avsluttet med konklusjon om at det var minst tre dager for lite til å dekke det man hadde lyst til å oppleve.
Jeg er ingen fineschmekker på hverken vin eller mat, så jeg dropper innom og spiser meg mett hvis jeg er sulten, der jeg er...., men skal en plass nevnes: North Sea Fish Restaurant i Leigh Street :up:

Hjemreisen gikk med DYs LN-NOY søndag morgen, og på vei til stand nr. langtpokkerivoll vekk, passerte denne fra Virgin

Hei folkens, skal en tur til London i midten av desember.
Vi ønsker å bo bra, og lurer da på hva folket mener....
Hilton Park Lane eller The May Fair?
Eller er det andre Hilton eller Carlson hoteller jeg har bladd forbi som er av ca samme standard?

Hei folkens, skal en tur til London i midten av desember.
Vi ønsker å bo bra, og lurer da på hva folket mener....
Hilton Park Lane eller The May Fair?
Eller er det andre Hilton eller Carlson hoteller jeg har bladd forbi som er av ca samme standard?

Hvis du er HH Gold eller høyere så kan du regne med Exec rom (jeg har i alle fall 100% suksessrate der), og tilgang til loungen hvor du får frokost + en enkel afternoon tea på ettermidaggen. Med dette vil jeg kanskje rate London Hilton on Park Lane et lite hakk høyere enn The May Fair. Jeg alternerer litt mellom de to hotellene, litt avhengig av pris (og skal på The May Fair mot slutten av uken).

Av andre hoteller i samme kjeder kjenner jeg ikke til noen som er bedre (men har ikke testet så mange i Hilton-kjeden).

Last edited:

Har HH Gold og CC Concierge.

Er ute etter et skikkelig opphold på et flott hotell, og finnes det "oppgraderingsgaranti" er det jo kult.

Vet ikke hvordan May Fair er på oppgraderinger?

Hva mener du om generell standard, da sett bort fra loungen, men fellesarealer, rom, bar o.l.?

Har HH Gold og CC Concierge.

Er ute etter et skikkelig opphold på et flott hotell, og finnes det "oppgraderingsgaranti" er det jo kult.

Vet ikke hvordan May Fair er på oppgraderinger?

Hva mener du om generell standard, da sett bort fra loungen, men fellesarealer, rom, bar o.l.?

May Fair har normalt sett oppgradert meg fra billigste kategori (hvor rommene kan være små) til enten hakket opp (som jeg tror heter deluxe) eller til business class rom (litt større, arbeidspult + Nespresso-maskin). Det er imidlertid ikke alltid veldig stor forskjell på rommene. Standarden på rommene er gode, men begynner kanskje å bli litt slitt her & der (men ikke noe jeg reagerer på). Jeg oppfatter vel riktignok ikke kvaliteten til å ose av luksus (bla så er såpe & shampoo etc fastmontert på badet). The May Fair har ikke så mange suiter, så mitt inntrykk er at det ikke er lett å få disse (men kanskje Concierge behandles anderledes enn oss vanlige gullmedlemmer).

På London Hilton er det god standard på alle rommene som er nyoppussede (om jeg husker rett så gjelder det alt fra omtrent 9. etasje og oppover; i de nederste etasjene så ser det ganske stusselig ut i korridorene, men jeg har ikke vært inne på rommene der). "Enkeltmannspakninger" med shampoo, dusjgele ++ for de som måtte synes at det er flott.:) Har også blitt oppgradert til suite ved et av mine opphold.

I forhold til fellesarealer så er kvaliteten veldig bra i begge hotellene. Baren på The May Fair er veldig bra, men det er også baren i 28. etasje på Hilton... :) Begge barene er nokså travle på kveldstid (spesielt i helgene).

London Hilton har en restaurant i samme etasje som baren med 1 Michelin-stjerne, men jeg har ikke prøvd hverken den eller noen av de andre restaurantene hverken der eller på The May Fair.

Ser Hilton skal ha 199 og May Fair 232 pr natt, så da får man kanskje mest for penga på Hilton?

Back