London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

petter380

Powder hound
Medlem
Er det bare jeg som syns dette er litt sykt?

Cathay Pacific on Monday 24JUN13 opened reservation for the 5th daily Hong Kong – London Heathrow service, for travel on/after 27OCT13. Previous the 5th daily service (CX237/239/238) was only available for reservation until 26OCT13 inclusive.

CX255 HKG0110 – 0620LHR 744 x357
CX255 HKG0110 – 0620LHR 77W 357
CX237 HKG0135 – 0640LHR 77W 1
CX237 HKG0155 – 0700LHR 77W 7
CX257 HKG0950 – 1500LHR 77W D
CX239 HKG1225 – 1730LHR 77W x17
CX253 HKG1505 – 2010LHR 77W D
CX251 HKG2355 – 0500+1LHR 77W D

CX252 LHR1125 – 0700+1HKG 744 x357
CX252 LHR1125 – 0700+1HKG 77W 357
CX238 LHR1715 – 1250+1HKG 77W x7
CX238 LHR1715 – 1300+1HKG 77W 7
CX250 LHR1805 – 1345+1HKG 77W D
CX256 LHR2040 – 1630+1HKG 77W D
CX254 LHR2205 – 1745+1HKG 77W D
http://airlineroute.net/2013/06/24/cx-lhr-w13update3/

Har forståelse for at HKG tidligere var en koloni, men er det seriøst 4 fulle 77W på 5 timer hver eneste dag?

I tillegg kommer jo andre selskap, som Virgin og BA (samme alliance, tar sikkert hensyn til det). Skulle ønske vi kunne få tak i all statestikk om flighter til/fra LHR :p
 
London-Hongkong - CA

I tillegg til å være en viktig hub for både finans og annen næringsvirksomhet er jo også HKG en betydelig hub for intra-asiatiske flighter. CX tilbyr jo noen videreforbindelser derfra
 
Re: London-Hongkong - CA

De flyr ikke for morro skyld ... Både HKG og London er store finanssentra ..
 
Re: London-Hongkong - CA

De flyr ikke for morro skyld ... Både HKG og London er store finanssentra ..

Jojo, men business folk sitter ikke bak i bussen vil jeg tro? Hehe, eller kanskje de er det i dette tilfellet.

Synes fortsatt det er ganske sykt; går jo oftere fly til HKG enn SVG :p
 
Re: London-Hongkong - CA

Sjekk ut LON-NYC. Den er hakket drøyere. BA+AA kombinert har vel avgang oppmot hver halvtime i rush. I tillegg kommer alle andre - VS, DL, UA...

DET er ikke rart i det hele tatt. Handler mye om tilbud og etterspørsel her...

Er jo innlysende at det ikke ville vært slik frekvens uten tilsvarende etterspørsel, men det er fortsatt ganske drøyt.
 
Re: London-Hongkong - CA

Hadde vært spennende å se hvor mye belegg de har i Eco. Tror lett på at de fyller premiumkabinene, men det er sykt mye folk om de fyller Eco på hver avgang...
 
Re: London-Hongkong - CA

men det er sykt mye folk om de fyller Eco på hver avgang...

De har også et veldig stort område å fore videre på .. og de er svære på Australia. Glem heller ikke at HKG er gateway til svært mange 'mindre' kinesiske byer ..
 
Re: London-Hongkong - CA

Kjenner jeg gleder meg til første CX LHR-HKG i September allerede!!!
 
Re: London-Hongkong - CA - enorm kapasitet

Tja, når to giganthubber har stor trafikk seg i mellom, da blir gjerne tallene formidable. Litt samme historien mellom LHR og DXB.
 

Attachments

  • LHR-DXB.jpg
    LHR-DXB.jpg
    87 KB · Views: 1,164
Re: London-Hongkong - CA - enorm kapasitet

Hva har dette med Air China å gjøre?

Cathay har gått motsatt vei av det SAS gjør. Mindre fly (744 til 77W), store premiumkabiner og hyppige avganger. Ikke rart at de klarer å tiltrekke seg betalingsvillige kunder med et slikt produkt.

De nyest konfigurerte 77W har få seter, med

6+53+34+182 seter, sjeldent lavt på et så stort fly.
 
Re: London-Hongkong - CA - enorm kapasitet

Hva har dette med Air China å gjøre?

Cathay har gått motsatt vei av det SAS gjør. Mindre fly (744 til 77W), store premiumkabiner og hyppige avganger. Ikke rart at de klarer å tiltrekke seg betalingsvillige kunder med et slikt produkt.

De nyest konfigurerte 77W har få seter, med

6+53+34+182 seter, sjeldent lavt på et så stort fly.

OSL-EWR byr vel, uansett flykropp og konfigurasjon, ikke på samme betalingsvillighet som markedet mellom London og Hong Kong. Høyst vanskelig å sammenligne, skjønt jeg ser linken mellom hva du sier her og innvendingene mot SAS' valg av ny LH-flåte (som jeg er helt enig med deg i).
 
Vel med tanke på hvor mange som bor i Hong Kong og antall mennesker som har tilknyttning til Hong Kong som bor I London (og UK) så er vel ikke antall flyseter så overaskende. Husk at dette var britisk kronkoloni helt frem til 1997. Mange Kong Kong boere flyttet til UK før den kinesiske overtagelsen da de hadde rett til britisk pass.

Litt statistikk på travle flyruter finner du her. (Kanskje ikke helt oppdatert men en indikator)

http://en.wikipedia.org/wiki/World's_busiest_passenger_air_routes
 
For de av dere som lurer så var det 1,39 millioner passasjerer mellom LHR og HKG i 2012. Dette tilsvarte et passasjertall midt mellom CPH og SVG fra OSL. Til nå i år (fem første måneder) har det vært en nedgang på mellom 7 og 8%. Britene sliter nå med sine høye Air Passenger Duty på utgående flighter.
 
For de av dere som lurer så var det 1,39 millioner passasjerer mellom LHR og HKG i 2012. Dette tilsvarte et passasjertall midt mellom CPH og SVG fra OSL. Til nå i år (fem første måneder) har det vært en nedgang på mellom 7 og 8%. Britene sliter nå med sine høye Air Passenger Duty på utgående flighter.

Interessant info! Takk!
 
Sykt? Merkelig utsagn.
LHR og HKG er to av de største OW hubene i verden i tillegg til at begge byene er to av verdens viktigste finans-sentra. Som om dette ikke skulle være nok er London og Hong Kong store turistmagneter og kulturelle sentra.
Synes ikke det er det minste rart at trafikken mellom disse to OW-hubene er formidabel. CX er et foretrukket selskap blant mange business-reisende grunnet et servicenivå i premiumklassene som er blant de aller beste, så å sammenligne med SAS faller på sin egen urimelighet.
 
CX er et foretrukket selskap blant mange business-reisende grunnet et servicenivå i premiumklassene som er blant de aller beste, så å sammenligne med SAS faller på sin egen urimelighet.

Du tok kanskje ikke poenget i denne sammenligningen?
 
LOL. Ja det er skikkelig sykt az....
Er vel heller det motsatte som er tilfelle. At Cathay tjener penger på denne ruten, og derfor stadig øker kapasiteten er vel ikke noe annet enn positivt og et sunnhetstegn?
Mellom LHR og JFK går det jo også noen 744 per dag. Dette er London vi snakker om da, en av verdens viktigste byer og trafikk-knutepunkter.
Er det vanskelig å skjønne? Ikke spesielt, lol
 
LOL. Ja det er skikkelig sykt az....
Er vel heller det motsatte som er tilfelle. At Cathay tjener penger på denne ruten, og derfor stadig øker kapasiteten er vel ikke noe annet enn positivt og et sunnhetstegn?
Mellom LHR og JFK går det jo også noen 744 per dag. Dette er London vi snakker om da, en av verdens viktigste byer og trafikk-knutepunkter.
Er det vanskelig å skjønne? Ikke spesielt, lol

Dette var et unødvendig innlegg. Det var ikke et spørsmål om det er vanskelig å skjønne, istedenfor en tråd hvor vi deler tanker om hvorfor det skjer. Jeg har delt mine, andre sin og tilsammen lærer vi mer.

Ditt innlegg kan oppsummeres med et ord: arroganse. Da kan du heller la være å kommentere.
 
Back
Top