• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-RRF og SFP?

LN-KRF

ScanFlyer Gold
La merke til idag da jeg fløy med LN-RRF fra OSL til TOS idag..

Så da vi landa på TOS så kjørte piloten lenge på bakhjula, vil si ca 5-7 sekunder og helt ned til 60-70 knots sånn ca, før han satte nesen forsiktig ned. :wow:

Var en unik opplevelse og være med på, og jeg la merke til at Spoilers på -RRF var mye brattere opp i grader, enn på en annen SAS maskin.

Er dette på grunn av SFP (Short Field Performance) kit på flyet?
Eller har den ikke SFP innstalled? :8:
 
Ja har lest hva SFP er. :)

Har sett på at F16 og jagerfly tar en aerodynamisk bremsing, men ikke ett stort passasjerfly..:) Men det var spesielt å være med på..:)
 
Så faktisk den landingen, kan ikke huske å ha sett noe slikt tidligere! Tok samme maskin ned til OSL igjen, da med 'vanlig' landing :)
 
Back
Top