• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-RRB

LCH78

www.lch78.net
Medlem
Har drevet å lest litt om sharpen og levels i dag. Her kommer en test fra et bilde tatt under Rygge AirShow. Tar mer enn gjerne i mot tilbakemeldninger om hva som var bra og hva som kan forbedres (iallfall det siste) :)

test4.jpg

Ditt motiv er meget bra - hele flyet er med og knall blåhimmel !!

Hvilket program bruker du til redigering ??

Jan

Hadde dempet litt Contrast-en jeg og lagt litt mer lys på den. Med å kjøre for mye auto-levels så blir fargene ofte skitne og skyggesider nesten forsvinner helt. Det er vel en av grunnene jeg ikke liker fotoforretningen men holder meg til min Corel PhotoPaint X3.

Attachments

• lch78_ln-rrb.jpg
    lch78_ln-rrb.jpg
    15.8 KB · Views: 33
I "fotoforretningen" (morsomt Kurt:D )- kan du prøve med highlite/shadow og eventuelt bruke dodge-tool!

skal være litt forsiktig med highlight/shadow da resultatet veldig fort kan bli "glorier" i kontrastrike områder. Men til en viss grad så funker det fint. Du kan også prøve deg litt fram med å justere curves, du har litt bedre kontroll over tingenes tilstand da synes jeg sjøl..

Flott bilde forresten!!

Back