LN-RMO MD-81 eller MD-82?

adressa

ScanFlyer Silver
Hei

Er det noen som kan gi meg det riktige svaret om LN-RMO er en MD-81 eller MD-82 maskin?

Hadde gleden å reise med den i går. Hærlig maskin å reise med. Satt helt bakers og moro å se hvordan flyet svingte osv osv.... Blir ikke helt det samme å reise med en 737 mot en MD maskin :D

Takk for hjelpen :D

lanorge har nok rett, LN-RMO ble levert som -81, men bygget om til -82 i 2005.
Kilde: airliners.net (som pleier å være ganske etterrettelig)

Mener at jeg har lest en plass at de fleste av SAS' -81 er konvertert til -82, men mulig jeg tar feil.

Kanskje noen som vet hva som er tilfelle?

Alle er vel konvertert, ja. Regner med at det ble gjort med tanke på overleveing til Allegiant, som ikke var interessert i den motorsvake -81, ettersom de trenger både høyere vekter og 'hot and high' i større grad enn SAS.

Ja, SAS -81 är konverterade till -82. I anslutning till den officiella skylten på flygplanet med tillverkningsnummer/datum m.m. så finns en annan skylt där datum för konverteringen framgår , oftast med ett komplett datum , i några fall endast månad och år.

En del MD-81/82 blev, både inden og efter levering til Allegiant, konverteret til MD-83 (ekstra fuel tank)
/T

En del MD-81/82 blev, både inden og efter levering til Allegiant, konverteret til MD-83 (ekstra fuel tank)
/T

Är du säker på det ? Det vill säga att maskinerna utrustades med den extra tanken ? Kanske "bara" konverterade med högre vikter o.s.v. ?

Nei, de har ikke ekstratank.

They have the engines they came with (mostly 219's) but except for the factory 83's they're simply heavier gross weight conversions, gear, rudder, etc. no tanks added.

Precis , ingen extratank , mer att betrakta som en MD-82 1/2.

Av de ex-SAS -82 som hittils gått till Allegiant tror jag att det bara är N428NV (ex OY-KGY) som ännu inte konverterats till -83.

Back