• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK LN-RGN - status

Denne var såvidt synlig på radaren i morges, og det tyder på den har fått motorer og er på flightline nå i dag
 
Selv de som bygges og testflys i Alabama har fransk reg inntil de leveres.

De bygges visstnok på et fransk produksjonssertifikat eller noe sånt. Derfor fransk registrering.

Ja, fransk hadde jeg ikke lurt på. Regner med at de på tysk er satt sammen i Hamburg?

Det stemmer. De som er montert i TLS (A330, A350, A380 og ca 12 A320 per måned) har fransk test reg. Mens de som er montert i XFW (A319, A321 og de resterende A320ene) har tysk reg. Til nå har SAS sine fly hatt 1 med fransk og 3 med tysk

I tillegg monterer jo Airbus ca 4 A319/320 i Kina hver måned, men i motsetning til de i USA får disse kinesisk testregistrering
 
Back
Top