• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK LN-RGB - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da er neste 737-86N til SAS ute av fødestuen. Den har l/n 38034/4280 og skal testflys som BOE696. Levering om ca 14 dager.
 
Re: LN-RGB - Status

Ingen av -800'ene er basetilknyttet. De fordeles mellom 737-basene etter behov.
 
Re: LN-RGB - Status

Dette blir da den andre av i alt ni fabrikknye Boeing 737-800. De syv neste kommer i løpet av 2013 og 2014, og når den siste er levert vil vil SAS dermed ha 30 737-800 i flåten.
 
Re: LN-RGB - Status

Internett ettermonteres på ARN så det får den ikke. Er ikke sikker på stolene, men vil anta det.
 
Re: LN-RGB - Status

Noen som vet om sas fortsatt bruker kssu galley? Eller er det bare atlas som gjelder nå?
 
Re: LN-RGB - Status

Noen som vet om sas fortsatt bruker kssu galley? Eller er det bare atlas som gjelder nå?

KSSU anvendes stadig på en del maskiner, bl.a. MD80 og Airbus 319/21 og en del 737. De kommende A320 vil være indrettet med Atlas galleys, ligeledes de ombyggede 737-800 samt kommende 737. KSSU udgår hen ad vejen og Atlas kommer til at blive standard.
 
Re: LN-RGB - Status

Takk:-), det virker smart å få det standarisert, og atlas er vel den løsning som foretrekkes av de fleste selskaper skulle jeg tro.
 
Re: LN-RGB - Status

KSSU anvendes stadig på en del maskiner, bl.a. MD80 og Airbus 319/21 og en del 737. De kommende A320 vil være indrettet med Atlas galleys, ligeledes de ombyggede 737-800 samt kommende 737. KSSU udgår hen ad vejen og Atlas kommer til at blive standard.

Er det store forskjeller på KSSU og Atlas?
 
Re: LN-RGB - Status

Er det store forskjeller på KSSU og Atlas?

Det er ikke store når det gjelder galley equipment, Atlas er litt mindre... Men... forskjellen er som å ta en skuff fra en kommode og prøve å putte den i en annen. Det går ikke.
Den ene S'en i KSSU står jo for SAS, så det har jo vært SAS sin standard i 40-50 år, men de aller fleste selskapene bruker Atlas i dag - så det er nok fornuftig. Problemet med to ulike standarder manifesterer seg ved equi. change, hvor all catering må flyttes over til andre traller, skap, bokser og brett. Det tar tid.
 
Re: LN-RGB - Status

Da var det klart for jomfrutur ....

BOE696 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Renton Muni (KRNT) at 14:00 PST heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 15:42 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM ONP ONP090015 WATTR WEBVE

BOE696 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 15:50 PST heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 16:00 PST.

Expected route: ISOGE
 
Re: LN-RGB - Status

RGB skal også en tur til Moses i dag ...

BOE696 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 09:45 PST heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 11:05 PST.

Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT PELLY

BOE696 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 11:25 PST heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 12:05 PST.

Expected route: GLASR GLASR8
 
Re: LN-RGB - Status

Ser ut som navnet blir Benedicte Viking i følge siste reklamemail fra SAS
 
Re: LN-RGB - Status

Dette blir da den andre av i alt ni fabrikknye Boeing 737-800. De syv neste kommer i løpet av 2013 og 2014, og når den siste er levert vil vil SAS dermed ha 30 737-800 i flåten.

Jag kan bara få det till 29 om det inte är någon "vidare-leasad" maskin som skall tillbaka?
 
Back
Top