• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-NOS og LN-KKW med nye haler(og kropp)

Takk for at du deler dette med oss:D Maskinene har defintivt fått et løft her, uten tvil. Jeg liker godt den nye designen på halemotivene.
 
Spennede haler, Ludvig Holberg med en parykk som kunne gått på scenen i et 70-talls tungrock-band
 
Takk for bilder:)

OT: Da kan vi vel si med sikkert at KKW ikke blir en av de første 300-maskinene til å forsvinne, tross at dette er en av de eldste maskinene i dagens flåte:)
 
Den er femte eldst - KKF, KKG, KKR og KKS er eldre - men KKW er vel det flyet i flåten som har mest brokede fortid.
 
Helt klart en forbedring av haledesignen... BRA!!! Gleder meg til de svenske og danske personlighetene dukker opp også!
 
Den er femte eldst - KKF, KKG, KKR og KKS er eldre - men KKW er vel det flyet i flåten som har mest brokede fortid.

Brokede? Som i "mest snags" eller "mest reparasjonshungrig"? Mye Portugal og en liten visitt i Brasil høres ikke forferdelig ut sammenliknet med andre som har vært i Afrika, på-grensa-til-"-stan"-øst-europa og mikronesia :p

Ludvig Holberg godkjennes under tvil pga den norskfødde bakgrunnen, jeg lurer på hva som står på han? "Real Scandinavian Writer" (i god barokk-stil med Store Bokstaver I Hvert Ord! :colgate: )?
Kjenner jeg kommer til å bli veldig skuffet, ja, nærmest litt fornærmet - og ønske meg en forklaring fra Norwegian hvorfor de unnlater store norske helter som Kristian Birkeland før de kjører på med (gud forby!) flere (kanskje også rene) svensker/dansker. Vi er et lite folk med mange store personligheter, hvorfor må vi ut av landet for å finne noen som er verdig halen på flyselskapet Norwegian?

Frontier har ikke akkurat løver og kenguruer på halen sin.

Og når vi er inne på frontier - er det noe logikk bak norwegians "små" haledesign? Må jo være noen kvadratmeter hvitt igjen på kanten av halen? Frontier har jo heldekkende haler, SAS også.
 
Last edited:
Synes ikke denne blåfargen gjør seg noe spesielt godt.
Så lenge Norwegian ikke klarer å gjennomføre motiv på samtlige fly synes jeg fortsatt det må være like greit å lakkere halefinnen, evt. også halen, med noe som matcher frontpartiet. Finnes ikke noe tristere enn en hvit halefinne.
 
UNICEF-flyet er flott! Så bilder av det for noen uker siden, men da var det bare en tegning. Ellers likte jeg det forrige heltedesignet bedre enn dette - og jeg er enig med Blubird: blåfargen er forstyrrende og unødvendig.
 
Takk for bilder:)

OT: Da kan vi vel si med sikkert at KKW ikke blir en av de første 300-maskinene til å forsvinne, tross at dette er en av de eldste maskinene i dagens flåte:)

KKW er vel en av de 4 300-maskinene DY eier selv, så den kvitter de seg vel ikke med med det første.
 
LN-KKW var tidligere dekorert med "Den mest fleksible måten å reise på." Er denne designen flyttet til en annen maskin?
 
LN-KKW var tidligere dekorert med "Den mest fleksible måten å reise på." Er denne designen flyttet til en annen maskin?

Nei, "Den mest fleksible måten å reise på" er borte fra flyene nå. Det har tidligere stått på KKW (hvit hale) og KKT (rød hale).
 
Back
Top