DY LN-NOD/EI-FHE - status

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Denne står nå oppført som fabrikkny, i likhet med LN-NOF. Hva er status på de to(?) ex-Pegasus-maskinene?
 
Re: LN-NOD

De to brukte Pegasus-maskinene var vel leaset fra GECAS, og med at -NOF blir splitter nye MSN 36809 -86N så kan det se ut til at GECAS har gjort en omdisponering slik at DY har fly til å erstatte SE-RBE fra 31. mai i år. GECAS må anse Norwegian som en veldig god kunde!
 
Re: LN-NOD

At det skjer en del forandringer i Registrasjoner skal vel ikke overraske sa veldig mye. Dette har skjedd för og vil skje i fremtida. Den neste fabrikk-nye fly er NOD, dete er alt av sannheten...
At man impliserer fra dette konsekvenser for de 2 brukte maskiner som DY vil ha, dette - sa tror jeg - er kanskje litt for mye glass-kule spekulering... Det finnes gode grunner a fölge denne logikken som DY viser na. Over tid vil det vaere klart...

Jeg tror GECAS anser mange kunder som gode kunder, spesielt om de betaler pa tida og vedlikeholder sine fly vel over standard... Og ja, DY har en god del -300er som er eiet av GECAS, det er sikkert ikke den store Romanca ala "Delta-GECAS" mens forsatt en meget god kunde-forhold.

Sa god som jeg husker er nesten alle -300er som var ved arskifte hos Air Berlin plassert for nye kunder. D-ADIA / IB / IC er alrede ut av flaten og gar til Air Baltic. Disse ble ogsa noen av de nyeste -300er som kan finnes pa marked. Mens selv for de gamle - litt sliten traverere som D-AGEG og D-AGEJ fant seg interessenter...
En fly - D-AGEK forblir hos Germania og flyr i fulle Germania farger heile sommeren. Denne far selskap av 2 stykk -700er som kom tilbake fra HLX og er alrede ferdigmalt. D-AGEQ og D-AGER om jeg husker rett.
 
Re: LN-NOD

Leorim, de tre -300ene er ex. Aegean og er av relativt ny dato (blant de siste -300 av produksjonslinjen) - og det var ikke Air Berlin de fløy for før Aegean, men Deutsche BA
 
Re: LN-NOD

Feil igjen Leorim, dba ble kjøpt av Air Berlin 17. august 2006 - disse tre maskinene gikk ut av dba-flåten i 2004. Slik er det bare, nøyaktighet er en tysk dyd.
 
Re: LN-NOD

KGL,


Jeg tror Lennart mener "noen av de Dba -300er senere flöy i Air Berlin farger" og dette stemmer. Han ikke sa "eksakt disse 3 flöy i AB farger". Mens det hva stemmer er faktum at alle 3 hadde diverse turer for AB i dba farger...

Ellers skal man kanskje legge til at "Air Berlin og dba er samme ulla" er ikke helt korrekt heller. Mens dette gar litt dypere inn i strukturen av AB Gruppa, samt at man ma skille ut disse flyene / besetninger som flyr under Germania-Flug sitt AOC. Selv om det star Air Berlin pa utsiden, kan du har 5 forskjellige AOC som er involvert...

Og - oh ja -selvsagt er det en forvented ankomst-tid for de eks Pegasus-maskiner... Man ikke skriver under en leasing-kontrakt uten a ha fixe datoer.
 
Re: LN-NOD

Og - oh ja -selvsagt er det en forvented ankomst-tid for de eks Pegasus-maskiner... Man ikke skriver under en leasing-kontrakt uten a ha fixe datoer.


Det vet vi alle, like godt som du vet at det er tidspunktet for leveranse jeg etterspør.
 
Re: LN-NOD

....men siden vi er paa scanair forumet saa er det hemmelig for scanair forumet er Norwegians vaerste fiende....og den aller stoerste trussel mot Norwegian....i tillegg er vi latterlige.....og vi spotter ogsaa og det er farlig det...:)
 
Re: LN-NOD

Feil igjen Leorim, dba ble kjøpt av Air Berlin 17. august 2006 - disse tre maskinene gikk ut av dba-flåten i 2004. Slik er det bare, nøyaktighet er en tysk dyd.

En norsk dyd i dette tilfelle , eller LN-KGL-dyd

Tenk på dem som ikke vet at det fantes ett selskap som en gang het DBA (Deutche BA) Jeg har sett DBA farger på disse 3 maskiner som er planlagt, Og etter at Air Berlin tok over DBA så er det samme tyske selskap uansett.
 
Re: LN-NOD

Det er da ikke noen stor hemmelighet hvilke individert det her er snakk om - airlinerlist.com har vist det en tid nå:

737-31S
MSN 29100
L/N 2984
First flight 02.01.98
D-ADBR Deutsche BA 23.01.98 ("Sternschnuppe" i Bauhaus-farger http://www.airliners.net/photo/Deutsche-BA/Boeing-737-31S/0117574/L/)
D-ADBR DBA 13.03.02 (http://www.airliners.net/photo/DBA/Boeing-737-31S/0469496/L/ - sett først i slutten av november 2003 i dba-farger)
SX-BGY Aegean AL 28.04.04 (http://www.airliners.net/photo/Aegean-Airlines/Boeing-737-31S/1221042/L/)
LN-xxx Norwegian Air Shuttle due
(dette er forøvrig første L/N etter Helios-maskinen som krasjet utenfor Aten - også en ex. dba -31S)

737-31S
MSN 29264
L/N 3070
First flight 24.08.98
D-ADBT Deutsche BA 17.09.98 ("Phantasia" i Avignon-farger http://www.airliners.net/photo/Deutsche-BA/Boeing-737-31S/0182017/L/)
D-ADBT DBA 13.03.02 (http://www.airliners.net/photo/DBA/Boeing-737-31S/0502045/L/ - også sett først i slutten av november 2003 i dba-farger)
SX-BGW Aegean AL 01.04.04 (http://www.airliners.net/photo/Aegean-Airlines/Boeing-737-31S/1312440/L/)
LN-xxx Norwegian Air Shuttle due

737-31S
MSN 29265
L/N 3073
First flight 15.09.98
D-ADBU Deutsche BA 30.09.98 ("Kosmopolit" også i Avignon-farger http://www.airliners.net/photo/Deutsche-BA/Boeing-737-31S/0079608/L/)
D-ADBU DBA 13.03.02 (http://www.airliners.net/photo/DBA/Boeing-737-31S/0517588/L/ - fikk først dba-fargene i januar 2004)
SX-BGZ Aegean AL 05.05.04 (http://www.airliners.net/photo/Aegean-Airlines/Boeing-737-31S/1312439/L/)
LN-xxx Norwegian Air Shuttle due

Fra det over ser man at alle tre var ute av flåten til dba 5. mai 2004, og dette var lenge før Lutz Helmig kjøpte 25,1% av dba-aksjene gjennom Aton i februar 2006. Det var først på dette tidspunktet flyturene for Air Berlin begynte for dba og "powered by dba" ble et begrep.

Kan være at jeg har litt LN-KGL-dyder Leorim ;)
Men hvis man er sånn omtrentlig, så blir resultatet deretter - og det finnes en masse fasiter ute på den store verven.
 
Last edited:
Re: LN-NOD

Ser ut til at LN-NOD ikke kommer fra GECAS, men fra ILFC. Ser man på aerotransport.org blir NOD MSN 35280 som tilhører ILFC.
 
Re: LN-NOD

Ser ut til at det har gått folk hus forbi at LN-NOD har hatt first flight. Tok seg en luftetur 21. mai.
 
Re: LN-NOD

Ikke hus forbi, men Norwegian har gitt klart utrykk for at de ikke liker spotting av deres fly her i Seattle....jeg ser jeg ser..men for ikke lov...
 
Back
Top