LN-NIB med haledekor

JanSev

ScanFlyer Silver
LN-NIB med haledekor - Helmer Hansen
Bildene er tatt fra terminalen med mitt lille lommekamera så de blir så der.

CIMG0001a_resize.jpg

CIMG0002a_resize.jpg

CIMG0003a_resize.jpg

CIMG0004a_resize.jpg

Nei korr artig, med tanke på at båten "jeg vokste opp på" - R/V Jan Mayen - nylig har skiftet navn til Helmer Hansen :) Nå er Helmer tilstede både til vanns og i lufta!

Helmer001_550525c.jpg

Der kom han Helmer Hanssen hjem til Tromsø en snarvisitt, hyggelig det. Men været viste desverre seg ikke fra sin beste side...:)

Der kom han Helmer Hanssen hjem til Tromsø en snarvisitt, hyggelig det. Men været viste desverre seg ikke fra sin beste side...:)

Dere tromsøværinger skal nå ta æren for alt nå til dags ;) Helmer Hansen var opprinnelig fra Bjørnskinn på Andøya, men avsluttet sin yrkeskarriere i Tromsø etter ekspedisjonstiden hans var over. Han er gravlagt der også etter hva jeg minnes.

For de spesielt interreserte kommer det ut en bok om Helmer Hanssen i disse dager forfattet av Bård Borch Michalsen, redaktør i Harstad Tidende som har bodd store deler av sitt voksne liv i nettopp Bjørnskinn.

Dere tromsøværinger skal nå ta æren for alt nå til dags ;) Helmer Hansen var opprinnelig fra Bjørnskinn på Andøya, men avsluttet sin yrkeskarriere i Tromsø etter ekspedisjonstiden hans var over. Han er gravlagt der også etter hva jeg minnes.

For de spesielt interreserte kommer det ut en bok om Helmer Hanssen i disse dager forfattet av Bård Borch Michalsen, redaktør i Harstad Tidende som har bodd store deler av sitt voksne liv i nettopp Bjørnskinn.

Jeg prøvde ikke å ta "æren for for alt" som du skriver. Helmer Hanssen er hedret med en gate her i byen og du husker riktig han er gravlagt her og det skjedde på statens bekostning. Han er en av fire tromsøværinger som er blitt den æren til del. Jeg er fullstendig klar over at han ikke ble født i Tromsø, det ble heller ikke sagt her. Jeg synes polarhistorie er veldig interessant og følger med i det som foregår. Kan nevne at de lærde strides om han ble sparket av Amundsen etter "Maud-ekspedisjonen" eller om han sa opp selv. Jeg og han Helmer er omtrent like mye tromsøværinger for å si det sånn. Jeg kommer ned til Harta i dag å ser på fytikka siden det e tortag!:lol:

Back