DY LN-LNP/G-CKHL - status

Hva er det med LN-LNP?

Den har stått parkert på OSL i lange tider, ihvertfall siden mai måned.

Nå står den fjernparkert ved «run up»området ved 01R med «sokker» på hjulene.
 
Re: Hva er det med LN-LNP?

Motorer som må byttes tipper jeg

Ja den har jo stått på samme sted svært lenge motorløs. Godt synlig fra terminalen. Er den flyttet på nå så kanskje det omsider er en ny motor på gang
 
Det å være kjempedyrt for «noen» å ha denne ute av drift. Hørte nå at den har stått der siden april måned og at det også står en tilsvarende i København.
 
Mer eller mindre alle 787-operatørene med RR-motorer opplever dessverre dette. Det er motortrøbbel også for A320/321NEO og B737MAX, noe som gjør at det fylles opp ferdigproduserte fly i påvente av motorer. Mao rimelig hett hos motorprodusentene for tiden. Hvem som må betale for hva er dog litt uklart i mine øyne.

Espen
 
I følge ett innlegg på Facebooksida til OSL Gardermoen fly & spottermiljø, så skal denne inn i trafikk igjen fra AMS 18 september. Ser det skal gå en ferryflight dit kl 06.20 den dagen.

Bra det da siden den har stått parkert nå siden april. Har den isåfall overtatt motorene til G-CKLZ? Og kommer denne til og bli stående motorløs og nedsnødd på OSL gjennom vinteren?
 
I følge FR24 er det en Dreamliner uten identitet som i kveld flyr DY7743 fra Madrid til Los Angeles. Kan det være LNP som endelig har kommet seg i luften igjen?
 
I følge FR24 er det en Dreamliner uten identitet som i kveld flyr DY7743 fra Madrid til Los Angeles. Kan det være LNP som endelig har kommet seg i luften igjen?[/QUOTEæ

Det er LNJ som flyr denne i dag
 
I følge FR24 var LNJ satt opp på DY 7743, men gikk i stedet til Birmingham. Sikkert noe teknisk. I stedet viser radaren på FR24 en B787-9 uten identitet som flyr DY7743. LNP og flere av de omregistrerte maskinene har ikke fått den nye registrering på FR24!

Det ser ut til at "Rolls Royce syken" har slått til for fullt for Norwegian. 4 Dreamlinere (CKNZ,LNJ,LNN og LNV) skal befinne seg ved den tekniske basen i Birmingham! I tillegg er CKLZ parkert på OSL.
 
Oppdatering 19/9

LN-LNJ gikk DY8983 MAD-BHX
LN-LNP gikk DY8984 OSL-MAD deretter DY7743 MAD-LAX
 
I følge FR24 var LNJ satt opp på DY 7743, men gikk i stedet til Birmingham. Sikkert noe teknisk. I stedet viser radaren på FR24 en B787-9 uten identitet som flyr DY7743. LNP og flere av de omregistrerte maskinene har ikke fått den nye registrering på FR24!

Det ser ut til at "Rolls Royce syken" har slått til for fullt for Norwegian. 4 Dreamlinere (CKNZ,LNJ,LNN og LNV) skal befinne seg ved den tekniske basen i Birmingham! I tillegg er CKLZ parkert på OSL.

Men det trenger vel ikke bety at Rolls Royce syken er problemet for alle de 4 Dreamlinerne i Birmingham. Men også planlagte servicer.
 
LN-LNP gikk 15 Mars som NAX8987 CDG-SVG, er vel kanskje rimelig å anta at den skal lagres der?
 
Det tynnes ut med Dreamlinere ved OSL, i morgen 1/6-21 så forlater LN-LNP OSL og med Norwegian callsign for aller siste gang. Avgang kl 12 og skal til BOD.
 
Fikk et kjapt glimt av den da vi taxet forbi i går.



attachment.php
 

Attachments

  • 20210531_185321.jpg
    20210531_185321.jpg
    111.1 KB · Views: 366
Etter vel to og et halvt år stillstand har det blitt ristet liv i denne, den er nå på vei til AUH for nødvendig stell før LATAM Chile venter, skriver Skyliner:
Boeing 787 -9 63310 518 9H-LNP Arctic Aviation Assets ferried 20feb24 BOD-AUH prior delivery to Latam Chile ex LN-LNP
 
Back
Top