DY LN-LNC/EI-LNC - status

Siste jeg hørte på denne fronten er at Norse skal begynne på -LNC i juni. Det skal først en gjeng over til PIK for å gjøre -LNH airworthy.

Etter hva jeg har hørt er den siste motoren ankommet (eller ankommer snart) til OSL. Det jobbes jevnt og trutt med og få maskinen ferdig og overlevert til Avianca.

Etter hva jeg forstår er LNC observert med motorer. Snakket med en Norse mekaniker, som fortalte at motorene måtte av igjen og returneres til RR. Forsto det slik at det var noe rot i summering av timer/cycles som gjorde at de måtte tilbake til fabrikken. Det kan nå se ut som det blir over nyttår før maskinen skal avgårde.

Etter hva jeg forstår er LNC observert med motorer. Snakket med en Norse mekaniker, som fortalte at motorene måtte av igjen og returneres til RR. Forsto det slik at det var noe rot i summering av timer/cycles som gjorde at de måtte tilbake til fabrikken. Det kan nå se ut som det blir over nyttår før maskinen skal avgårde.

Står ute i friluft nå med begge motorene montert.

Attachments

• LNC.jpg
    LNC.jpg
    119.7 KB · Views: 389
  • LNC1.jpg
    LNC1.jpg
    166.5 KB · Views: 395
Registrert N798AV 1.november ifølge planespotters og FAA. Da bør vel avreise ikke være så langt unna.

Parkert OSL sist søndag og mandag med hvit lakk over Norwegian titler.

Attachments

• 20241103_151030 1.jpg
    20241103_151030 1.jpg
    99.4 KB · Views: 245
Back