• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY LN-DYZ - status

'Rutetid' er et relativt begrep når det gjelder en deliveryflight. Med mindre det er en slottid inne i bildet, så bare gå man når man er klare. Flightplanen viser også bare beregnet airborne. STD kan godt være noe helt annet.
Det stemmer, det vil ofte være slik for allslags tomflygninger. Man justerer ofte STD etter ATD, da blir det heller ikke behov for delay code og man unngår at det påvirker delaystatistikken.
 
Ferryflights er uansett aldri inkludert i punktlighetsstatistikkene. De skal ihvertfall ikke være det.
 
Ferryflights er uansett aldri inkludert i punktlighetsstatistikkene. De skal ihvertfall ikke være det.
OK. Du vet sikkert mer enn meg om metodene bak dette, det er jo ikke akkurat mitt fagfelt. Min erfaring med dette bygger kun på observasjoner. :)
 
Huff, huff, man får vel heller håpe NAX finner en mulighet til å forbigå den fadesen der i stillhet..

Hva mener du? Aril Edvardsen var en flott mann med en fantastisk historie bak seg som har betydd mye for mange. Både ute i verden og her hjemme (særlig på sør-vestlandet). Dessuten ble han jo plukket ut som resultat av Norwegians Halehelt-avstemning så flertallet av stemmene (i Stavanger) gikk til han så da er det vel naturlig at han kom på halen.
 
Ved terminalen i kveld:
LN-DYZ_ArilEdvardsen.jpg
 
Kom kjapt i trafikk den maskinen. Hva med internettmontering? Lenge siden sist ett fly fikk det nå, er 5 som ikke har det nå.
 
Ser ut til at årsaken til forsinkelsen skyldes problemer med finansiering da Santander, som er banken de skulle låne penger av, trakk seg fra avtalen

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2410773.ece
Norwegians siste tilskudd til flåten, en Boeing 737-800, ble nektet avgang fra fabrikken og ankom Norge fem dager forsinket den 21. mai.

Årsaken var at Spanias største bank, Santander, ble lammet av finanskrisen og krevde en høyere margin på lånene til Norwegian, selv om dette ikke skulle være mulig ifølge avtalen, skriver Finansavisen.

Banken sto imidlertid på sitt, og gikk fra avtalen. Nå vurderer Norwegian ifølge Finansavisen å saksøke Santander for penger de kan ha tapt på å miste en gunstig rente og et forsinket levert fly.
 
Ser den er ute å flyr igjen i dag (Abu Dhabi). Forhåpentligvis snart tilbake, regner med Norwegian trenger alt de har om dagen.
 
Back
Top