Svoosj
ScanFlyer Blue
Aril Edvardsen blir å finne på halen snart
Huff, huff, man får vel heller håpe NAX finner en mulighet til å forbigå den fadesen der i stillhet..
Aril Edvardsen blir å finne på halen snart
Det stemmer, det vil ofte være slik for allslags tomflygninger. Man justerer ofte STD etter ATD, da blir det heller ikke behov for delay code og man unngår at det påvirker delaystatistikken.'Rutetid' er et relativt begrep når det gjelder en deliveryflight. Med mindre det er en slottid inne i bildet, så bare gå man når man er klare. Flightplanen viser også bare beregnet airborne. STD kan godt være noe helt annet.
OK. Du vet sikkert mer enn meg om metodene bak dette, det er jo ikke akkurat mitt fagfelt. Min erfaring med dette bygger kun på observasjoner.Ferryflights er uansett aldri inkludert i punktlighetsstatistikkene. De skal ihvertfall ikke være det.
Huff, huff, man får vel heller håpe NAX finner en mulighet til å forbigå den fadesen der i stillhet..
Norwegians siste tilskudd til flåten, en Boeing 737-800, ble nektet avgang fra fabrikken og ankom Norge fem dager forsinket den 21. mai.
Årsaken var at Spanias største bank, Santander, ble lammet av finanskrisen og krevde en høyere margin på lånene til Norwegian, selv om dette ikke skulle være mulig ifølge avtalen, skriver Finansavisen.
Banken sto imidlertid på sitt, og gikk fra avtalen. Nå vurderer Norwegian ifølge Finansavisen å saksøke Santander for penger de kan ha tapt på å miste en gunstig rente og et forsinket levert fly.
wfu 21 Nov 2018
std at AUH 22 Nov 2018
Ser den er ute å flyr igjen i dag (Abu Dhabi). Forhåpentligvis snart tilbake, regner med Norwegian trenger alt de har om dagen.
Boeing 737 -8JP 39013 4037 HL8333 Jeju Air delivery 23apr19 AUH-HAN-ICN ex LN-DYZ