DY LN-DYJ/EI-FHR - status

Re: EI-FHR/LN-DYJ - status

Gikk OSL-BUD i dag 13/10 som DY8902. Vi får se om det bare er for maintenance eller om det blir utfasing i samme slengen. Det er jo 10-års jubileum for leveransen i januar, så det kan jo passe med en 10-års leasingkontrakt...

Ja, gikk ARN-OSL som DY8931/NAX1PM i går og er vel i ferd med å taxe ut som DY8414/NAX8YP OSL-BOO.

Har den fått tilbake LN-DYJ som registrering?

A.
Ja, det har den. Også samme hex code (478742).

Alle EI-registrerte er enten faset ut eller er/blir overført norsk eller svensk registrering.

Ser ut som denne har fått seg noen blå winglets og cowlings. Dog klarer jeg ikke helt å tyde hvilken logo som var på wingletsene basert på bildet jeg så?

De har bytta cowlings og winglets med LN-NGS som egentlig skulle til Anadolu jet og ble omlakkert, dette var vel for at NGS skulle se litt mer «DY»-ut.

Bilder tatt Værnes i går kveld av meg.

Attachments

• DSCN2848.jpg
    DSCN2848.jpg
    73 KB · Views: 605
  • DSCN2854.jpg
    DSCN2854.jpg
    118.2 KB · Views: 606
  • DSCN2856.jpg
    DSCN2856.jpg
    108 KB · Views: 612
  • DSCN2862.jpg
    DSCN2862.jpg
    112 KB · Views: 613
Denne maskinen trenger jaggu en kosmetisk oppgradering, innvendig som utvendig. Selv om det har vært relativt lite flyvning de siste par årene, er det likevel lenge siden jeg har sett like slitte seter.

Maskinene med første generasjons tynne recaro-seter begynner å bli ganske så blanke og glatte i skinnet ja. Noen av de som ble levert med disse setene har jo fått installert 2.generasjons seter, men det er er vel kanskje leasingselskapene som styrer dette.
Ellers så er jo DY ganske flinke til å male over skrammer og hakk i plastdelene på setene. Men renholdet av knappene og ventilasjonsdysene kan de bli flinkere på.

LN-DYJ er ferdig med sin kommersielle karriere i Norwegian. Siste flight ble DY369/14OCT EVE-OSL. Ferges etterhvert til Bucuresti

Tilbake til OSL i går som 2-HDYJ for Avora Aviation, skriver Skyliner:
Boeing 737 -8JP 39045 35300 2-HDYJ Avora Aviation ferried 05jun25 BBU-OSL ex LN-DYJ
Så da er spørsmålet om den skal tilbake i trafikk for DY eller bare lagres på vegne av eier.

Last edited:
CAI var nok bare fuelstop. Den gikk videre sørover, langs vestkysten av Saudi og ut over Rødehavet ved Jeddah. Radardekningen opphørte midt mellom Saudi og Sudan. Flightaware antyder at Port Sudan (PZU) var målet, og da kan vi jo tippe at Badr Airlines er ny operatør. De har jo kollega LN-DYK (ST-BDG) i flåten. Enn så lenge...
https://www.flightaware.com/live/flight/2HDYJ

Back