SK LN-BRM - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
LN-BRM ble ferget til TLV i dag for c-sjekk etter noen måneders lagring. Skal den ut eller tilbake i produksjon?
 
Litt off topic, men IAI har vel en forholdsvis stor tech-base i TLV? Er vel bl.a. de som er pionérer på B767-konvertering, hvis man ser for fra de jobbene Boeing gjør.
 
Tja, BRM er trolig en av de flyene som har passert 57.000 cycles...

God mulig at BRM likevel forsvinner, det har vært en hot candidate for dette alrede sist år...
 
Tja, BRM er trolig en av de flyene som har passert 57.000 cycles...

Snart, LN-BRM som flögs OSL-TLV 28 januari , hade efter ankomst TLV 54289 cycles.

LN-BRV , som redan står i TLV , hade efter ankomst 46104 cycles.

Jag har missat var LN-BRK står , den har inte flugit sedan slutet av september 2009, hade då 56287 cycles.
 
LN-BRK var første maskin med lap-joint og windowbelt modifikasjon, så den er vel ikke der for det.

Er den på vei ut kanskje?
 
Ikke alltid like oppdatert. ja, de ble parkert, men det ser ut til at en eller flere kommer tilbake i trafikk, ref tidligere poster. Noe som nok stemmer bra med den varslede produksjonsøkningen på sommerprogrammet ...
 
LN-BRK var første maskin med lap-joint og windowbelt modifikasjon, så den er vel ikke der for det.
Er den på vei ut kanskje?

Ja, men var står den ? Den bör ha flugit sista flygningen c:a 30 september 2009 (last recorded flight hours/cycles) men jag har missat exakt datum/last service/eventuell ferry flight.
 
Ja, men var står den ? Den bör ha flugit sista flygningen c:a 30 september 2009 (last recorded flight hours/cycles) men jag har missat exakt datum/last service/eventuell ferry flight.
Vet ikke hvor den står nå.
Hva betyr lap-joint og windowbelt modifikasjon?
Som du ser på bildet LTH legger ut link til (bildet er tatt av et annet forumsmedlem ;)) så ser du hvilke vinduer som har blitt skiftet. Det er likt på andre siden.

Over det igjen, nesten på toppen av kroppen, så ser du en grønn stripe. Der er lap-jointen forsterket.

Det er en omfattende jobb, hvor flyet hele tiden må holdes i riktig posisjon, og støttes opp slik at det ikke blir noe vridning i kroppen ila modifikasjonen.
 
Back
Top