• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-BRJ

ENKB

ScanFlyer Gold
Hvem opererer denne helvite Boeingen ? LN-BRJ var jo tidligere å finne i Braathens farver, er det samme maskin ?

IMG_3496A.jpg

Bilde tatt på ENGM 18/4.

Originally posted by OJB

Originally posted by ENKB

Så det er den samme BRJ altså.
Ja

Jeg fløy den i går fra Oslo til Molde. Det var ganske godt med skinnseter, men noen passasjerer klagde skikkelig over at stolen plutselig falt bakover uten å ha trykket på noen knapper osv. Men det virket for meg som om den har bedre beinplass enn de andre SAS-flyene?

Jada kom inn fra AirBaltic

Satt på klappsete med den fra Tromsø til Bodø med en meget hyggelig kaptein ombord.

Han fortalte at den skal males om i SAS Norge fargene i løpet av kort tid!

Skulle ikke LN-BRJ fases ut like etter sommeren da ? Da får den vel neppe noen ny farge på seg nå ?

Originally posted by G-COLE

Skulle ikke LN-BRJ fases ut like etter sommeren da ? Da får den vel neppe noen ny farge på seg nå ?

Denne ska forbli ho SK/BU ihvertfall 4 år til
LN-BRH har forlatt Norge og er sendt til Shannon for utfasing

Originally posted by Leorim

Originally posted by G-COLE

Denne ska forbli ho SK/BU ihvertfall 4 år til
LN-BRH har forlatt Norge og er sendt til Shannon for utfasing

LN-BRH? Den har jo SAS farger den. Det var vel den første Braathens maskina som ble omlakkert til SAS farger.

BRH sto ihvertfall i SAS-hangaren paa OSL for noen timer siden .. det bekreftet Speedbird i en annen traad .. ;)

Er du sikker på at det er LN-BRD å ikke LN-BUD?? :old

Mener jeg hørte at det var LN-BUD...noen som vet hvorfor BUD/BRD blir faset ut? Er det på grunn av at de 2, 700 flyene som kommer inn i SAS?:huh:

Men LN-BRK, LN-BRH, LN-BRO har SAS Farger. :cool:

Originally posted by LN-KRF

Mener jeg hørte at det var LN-BUD...noen som vet hvorfor BUD/BRD blir faset ut? Er det på grunn av at de 2, 700 flyene som kommer inn i SAS?:huh:

Men LN-BRK, LN-BRH, LN-BRO har SAS Farger. :cool:

-BRD. Leieavtalen går ut , flyet leveres tilbake til eieren.

Originally posted by LN-KRF

Jeg er ikke sikker, men det er logisk at det er LN-BRD da dette er det gamleste Boeing 737´ern i flåten til SAS pr idag. LN-BRD er vel produsert i 1990 og er den andre 737-500 maskina til Braathens S.A.F.E.

Back