Litt ymse tanker om SAS IC

CCS87

Newcomer
Har nettopp landet med SK996 i CPH fra PEK og har et par kuriositeter jeg gjerne (og vet jeg får her inne) skulle hatt svar på.

1. I forhold til oppgraderinger må jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønner greia. For denne flighten funket hverken Optiontown, forespørsel på mine sider på sas.no eller standby ved gate. Jeg fikk beskjed om at "Business is full today, sir"..

Nå hadde det seg sånn at det var minst 3 plasser ledig i Business.. Hvorfor velger ikke SAS å oppgradere en gullkunde, "tjene" 25000 EB-poeng som selv spørr om dette? Her er det noe jeg har missa...


2. Syns spesielt dette flyet var i svært dårlig forfatning interiørmessig. Dette gjelder genrelt for IC-flåten til SAS syns jeg, men akkurat dette flyet var svært dårlig. Noen som vet hva som f.eks har skjedd med dørene til toalettene helt bakerst i kabinen? Det ser ut som om man har sølt et lass med penne-blekk på de.
 
Har nettopp landet med SK996 i CPH fra PEK og har et par kuriositeter jeg gjerne (og vet jeg får her inne) skulle hatt svar på.

1. I forhold til oppgraderinger må jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønner greia. For denne flighten funket hverken Optiontown, forespørsel på mine sider på sas.no eller standby ved gate. Jeg fikk beskjed om at "Business is full today, sir"..

Nå hadde det seg sånn at det var minst 3 plasser ledig i Business.. Hvorfor velger ikke SAS å oppgradere en gullkunde, "tjene" 25000 EB-poeng som selv spørr om dette? Her er det noe jeg har missa...
.

Optiontown går bare gjennom vist de trenger å oppgradere folk. Usikker på om det samme gjelder forspørsel om oppgradering mot poeng på sas.no. Vist du fikk nei på gate til å oppgradere så hadde de sannsynlig ikke lastet nok mat til BIZ.
 
Andre muligheter:
- Teknisk feil på setene
- Missed connection

Standby upgrade kan også blive afvist ved mangel på mad, hvis det er last minute.

Men som udgangspunkt tilbyder de gerne standby upgrades hvis det er muligt.
 
2. Syns spesielt dette flyet var i svært dårlig forfatning interiørmessig. Dette gjelder genrelt for IC-flåten til SAS syns jeg, men akkurat dette flyet var svært dårlig. Noen som vet hva som f.eks har skjedd med dørene til toalettene helt bakerst i kabinen? Det ser ut som om man har sølt et lass med penne-blekk på de.

Her er det vel få som er enige i dine generelle betraktninger om flåtens tilstand... Fløy OSL-EWR i september og da var dolokket tapet sammen... Og på samme individ på returen en uke senere var tapen fortsatt på plass. Men nå er det vel slik at det eksisterer en eller annen plan på å gjennomføre en oppgradering interiørmessig - mener å ha lest noe slikt i en annen tråd her inne..?
 
Her er det vel få som er enige i dine generelle betraktninger om flåtens tilstand... Fløy OSL-EWR i september og da var dolokket tapet sammen... Og på samme individ på returen en uke senere var tapen fortsatt på plass. Men nå er det vel slik at det eksisterer en eller annen plan på å gjennomføre en oppgradering interiørmessig - mener å ha lest noe slikt i en annen tråd her inne..?

Stemmer. De begynner oppgradering av A330 i 2014/2015.
 
Fant tilfeldigvis dette bildet i en tråd skrevet av LN-KRF tidligere, og det er vel dette flyet jeg nevner i åpningsinnlegget mitt - Noen som kjenner til hva som har skjedd med dørene til toalettene?
 

Attachments

  • 5186626761_3c77f716e7_z.jpg
    5186626761_3c77f716e7_z.jpg
    233.5 KB · Views: 270
Fant tilfeldigvis dette bildet i en tråd skrevet av LN-KRF tidligere, og det er vel dette flyet jeg nevner i åpningsinnlegget mitt - Noen som kjenner til hva som har skjedd med dørene til toalettene?

Dette er vel hvileområdet til cabin crew?
 
Dette er vel hvileområdet til cabin crew?

Godt mulig, er ikke så kjent med denne delen, da jeg trives best lenger fremme i GO eller er såpass heldig at arbeidsgiver innimellom er barmhjertig og spanderer Plus - Uavhengig av hva det er; Ikke spesielt pent dette "sølet" på dørene i hvertfall..
 
Back
Top