Litt vel heftig landing

Ser ikke noe uvanlig med den landingen altså...^_^, men kanskje en ide å lande med hjulene først. Er det ikke derfor man har dem? ;-)

En fattig trøst med fly er at man kommer iallefall ned....., uansett....

("A good landing, is a landing you can walk away from..." );)

På forumet bildet er postet står det faktisk at de gikk rundt etter en tilsvarende dropp til andre siden også. "Any touchdown you can fly away from..."

Friske forhold!

Dæven..... jeg pleier i dårlig vær å trøste meg med at pilotene også vil hjem til familien... Men at de ville hjem sååååååååååå mye som denne karen gjør meg faktisk litt urolig:o

Dæven..... jeg pleier i dårlig vær å trøste meg med at pilotene også vil hjem til familien... Men at de ville hjem sååååååååååå mye som denne karen gjør meg faktisk litt urolig:o

Generelt sett: dersom vinden er innenfor flyets (og evt. selskapets) begrensninger i forhold til maks sidevindskomponent, samt at det ikke er rapportert om landingsproblemer fra andre fly grunnet vind/turbulens etc, så gjøres det et landingsforsøk. Vinden i dette tilfelle ser egentlig ganske laminær og fin ut på innflygingen, men så kan det se ut som de får seg et kraftig vindkast i siden samtidig som de skal rette opp maskinen og plante den på bakken.

Så det har nok lite å gjøre med at pilotene absolutt ville hjem....og åssen veit du at pilotene bor i Hamburg, og at de har familie? :p

Pilotene bor garantert ikke i Hamburg. LH har ingen A320 basert der - kun 737.

De aller største flyene lander man vel med en del "crab", hvordan er dette på "mindre" fly som B737, A320, Dash 8 etc?

For meg så det ut som at denne 320 virkelig var nær en katastrofe. Tipper det var rimelig svett stemning både foran og bak i dette flyet

Back