Litt OT: Til dere som handler på Ebay..

Spanair

ScanFlyer Silver
Litt OT: Til dere som handler på Ebay..

Hvordan fungerer Paypal som brukes på bl.a. ebay?

Er det bare å registrere seg med navn og kredittkortnr., eller må man "overføre" penger til paypal før man kan handle..?

Noen som har et godt forståelig svar og som har erfaring med dette..

På forhånd takk. :)

Re: Litt OT: Til dere som handler på Ebay..

Paypal er 'linket' opp mot kredittkortet ditt, så sålenge det er dekning på kortet er det bare å handle, altså ikke noe overføring av penger til Paypal

Man registrerer seg med kontonummetert sitt, -så hvis man vinner et bud på e.bay og skal betale , ja så betaler man via PayPal.

Dette er vel den sikreste metoden for å overføre penger fra kjøper til selger. -Man betaler ikke noen gebyrer (selger må betale en sum...),- selger får ikke se kontonummeret ditt, og betalingen skjer lynkjapt.

Ser at også flere og flere bruker PayPal no. Til om med Tyskere kommer etter no, de har vært mer tilhengere av at man overfører fra kjøpers konto i banken og til selgers konto. -Men da må man jo betale omkostninger i tillegg...

Så lykke til med PayPal,- tror ikke du vil angre. -Og skulle det en skjelden gang vise seg at selger er en "kjeltring"..., kan man få igjen sine penger fra PayPal... -Har selv brukt e-bay og PayPal i endel år nå. -Har bare positive erfaringer ! :)

Man registrerer seg med kontonummetert sitt, -så hvis man vinner et bud på e.bay og skal betale , ja så betaler man via PayPal.

Dette er vel den sikreste metoden for å overføre penger fra kjøper til selger. -Man betaler ikke noen gebyrer (selger må betale en sum...),- selger får ikke se kontonummeret ditt, og betalingen skjer lynkjapt.

Ser at også flere og flere bruker PayPal no. Til om med Tyskere kommer etter no, de har vært mer tilhengere av at man overfører fra kjøpers konto i banken og til selgers konto. -Men da må man jo betale omkostninger i tillegg...

Så lykke til med PayPal,- tror ikke du vil angre. -Og skulle det en skjelden gang vise seg at selger er en "kjeltring"..., kan man få igjen sine penger fra PayPal... -Har selv brukt e-bay og PayPal i endel år nå. -Har bare positive erfaringer ! :)

Paypal er glimrende. Men vær obs på at noen private selgere legger på noen %
for å få dekket avgitene de må betale til paypal. Dette er veldig vanlig blandt
lysbilde selgerne. Jeg gjør det selv, de gangene jeg selger slides. Da gir jeg
beskjed om at ved bruk av paypal, så er + 5 %.

Paypal ble vel kjøpt opp av ebay.com for en stund siden.

Happy collecting,
Ruben

Takk for info. Hørtes ikke så dumt ut med Paypal da. Men har jeg forstått det rett at man bare kan handle 5 ganger i året om man bruker den gratisversjonen (personal), eller er det noen triks der også?

har da ikke betalt no sum til paypal jeg, og har da handla mye mere enn 5 ganger på et år :-) eller misfortso jeg deg nå??

da. Men har jeg forstått det rett at man bare kan handle 5 ganger i året om man bruker den gratisversjonen (personal), eller er det noen triks der også?

Er ikke helt sikker, men jeg mener å ha hørt at det er en begrensning på å ta i mot betaling.
At du har 5 ganger uten gebyr når du melder deg inn eller noe sånt .

Last edited:

Er ikke helt sikker, men jeg mener å ha hørt at det er en begrensning på å ta i mot betaling.
At du har 5 ganger uten gebyr når du melder deg inn eller noe sånt .

Som selger kan dette godt hende....,- det aner eg ikke. -Men som kjøper er det ingen begrensninger, annet enn lommeboka hehe... :rolleyes:

Back