• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Som en ser av linken under så er og har dette bygget seg opp gradvis, og har nå endt opp i den vanskelige situasjonen vi har idag.
Personlig forstår jeg at man må se på utgiftssiden når inntekten forsvinner og se på mer effektiv drift. Vi husker vel tilbake til 80 og 90-tallet da man hadde mangel på flygeledere her i landet. Overtidsbruken var stor og det var store belastninger på flygelederne. Driften var etter det jeg husker basert på utstrakt bruk av overtid. Løn nskampene huskes av mange streiker og flygelederne hadde med streikeretten "gode kort på hånda". Nå som han har klart å skaffe landet flygeledere skal man altså kvitte seg med 25% av dem. Dette kan jeg forstå at man er kritiske til. Kan virke som om Avinor ønsker å "tisse i buksa"...godt og varmt til å begynne med, men så.....
Det som er det tragiske i dette er selvsagt at man ikke har en bedre dialog mellom ledelsen i Avinor og flygelederne. Tror at mye av frustrasjonen kunne vært unngått hadde klimaet vært annerledes.
Når dte er sagt bør likevel flygelederne kunne være profesjonelle i en for dem vanskelig situasjon. Jobben bør likevel kunne gjøres uten at man lammer flynettet i Norge og til Europa i flere dager. Er dessverre redd for at det vil være aksjoner (les: egen-/sykemeldinger) i framtiden.

http://www.boarding.no/art.asp?id=13403
 
Replying to Topic 'Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen'

Er det en dårlig skjult kamp om å fjerne Randi Flesland?
 
Replying to Topic 'Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen'

Originally posted by EB


Er det en dårlig skjult kamp om å fjerne Randi Flesland?

Er ikke alt som skjer på grasrota det???:)
 
Replying to Topic 'Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen'

-Gjett om vi var glad da Randi Flesland sluttet hos oss og begynnte hos avinor..... :)
Hun laget mye oppegang der hun kom fra også !
 
Replying to Topic 'Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen'

Originally posted by G-COLE



Hun laget mye oppegang der hun kom fra også !

Var det NSB hun kom fra ??
 
Replying to Topic 'Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen'

Var det NSB hun kom fra ??

-Ja,- det var nok det......
-Men nå er vi skilt ut fra NSB som et datterselskap.....(A/S) ,som driver godstransport.
Har vel ikke vært bedre enn det er nå.
 
Replying to Topic 'Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen'

Henrik Færevåg (tidligere infodirektør i Luftfartsverket og sportsoppleser nå kommentator i Nettavisen) sa følgende under Tabloid i kveld: "Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor Randi Flesland valgte den første dagen i høstferien med å komme med denne nyheten. denne dagen er som kjent en av de travleste dagene i luftfarten i Norge" :)

(dette var sånn ca ordrett av hva han sa)
 
Back
Top