Det kan i utgangspunktet virke helt på trynet, men når avinor er så defensive som de er, må man kunne diskutere private muligheter.
NOV, Aker Solutions, Cameron og MacGregor + flere små frakter tilsammen store mengder kolli, som mange av de trenger å komme fort alle steder i verden. Ligger en plattform eller et offshore fartøy uvirksom pga manglende deler, står det ikke fraktprisen. Den er mikroskopisk i forhold til bortfall av inntekter, da trenger man deler fort, om så med eget fly.
Det gjør situasjonen rundt Kristiansand spesiell i forhold til å få en løsning på Aircargo raskt.
Når man hva slags forhold cargofly lander under andre steder i verden, så må det være en smal sak å få stripa på lista operasjonell igjen.
Om så kan man få inn folk som driver med Airfield Damage Repair Team fra Forsvaret for å trene, så får de reparert den nesten gratis.
Viktig å se etter muligheter istedet for å se etter problemer, og tenke utenfor boksen!!
NOV, Aker Solutions, Cameron og MacGregor + flere små frakter tilsammen store mengder kolli, som mange av de trenger å komme fort alle steder i verden. Ligger en plattform eller et offshore fartøy uvirksom pga manglende deler, står det ikke fraktprisen. Den er mikroskopisk i forhold til bortfall av inntekter, da trenger man deler fort, om så med eget fly.
Det gjør situasjonen rundt Kristiansand spesiell i forhold til å få en løsning på Aircargo raskt.
Når man hva slags forhold cargofly lander under andre steder i verden, så må det være en smal sak å få stripa på lista operasjonell igjen.
Om så kan man få inn folk som driver med Airfield Damage Repair Team fra Forsvaret for å trene, så får de reparert den nesten gratis.
Viktig å se etter muligheter istedet for å se etter problemer, og tenke utenfor boksen!!
Last edited: