Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13)

Re: Lion Air fly i vannet og delt i to.

Ikke første gangen Lion Air har hatt trøbbel med landingene sine.
 
Re: Lion Air ulykke på Bali

Skal være en nesten splitter ny 737-800, PK-LKS, (levert februar) som har havnet i vannet etter landing og knukket. Ifølge diverse tweets og ubekreftede meldinger skal ingen ha omkommet.

Indonesisk luftfart fortsetter tydeligvis med sin elendige statistikk, og litt stygt sagt er det ikke rart i de har bestilt hundrevis av fly når de stadig vraker de......
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Litt mere på AvHerald http://avherald.com/h?article=460aeabb&opt=0

A Lionair Boeing 737-800, registration PK-LKS performing flight JT-960 from Bandung to Denpasar (Indonesia) with 101 people on board, overran runway 09 while landing in Denpasar/Bali at about 15:30L (07:30Z), went down the slope past the runway and came to a stop in the sea, the aircraft broke up in two parts. All occupants were evacuated from the aircraft and have been taken to hospitals with minor injuries
 
Last edited:
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Ser Vg skriver denne var på vei fra London, stemmer dette?

Nei, Lion Air har ikke engang lov til å fly til EU. Og ikke har de noen rute med 737 fra London til Bali heller
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Ser at avherald skriver at det var en overshoot men har lest flere andre steder at det var en undershoot.

Stemmer det at Lion har nesten halvparten av alle incidents på 737 i verden? Det hadde vel ikke vært så overaskende om det å gi pilotjobbene til høystbydende får konsekvenser...
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

NRK om saken: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.10984540

Et fly med 172 passasjerer om bord var i ferd med å lande på ferieøya Bali da det ikke klarte å stanse, og havnet i vannet.

5D0RlD3ft1QGFjJSOu8p4wPl_mQQ_FsM-1qxG8EdN9nw.jpg
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Lion Air og Indonesisk luftfart har slitt i mange tiår med en elendig sikkerhetskultur.

Det går rykter om at for å prøve å demme opp for slike uønskede overrun og tap av kontroll på bakken, så ble det for en tid tilbake innført at styrmenn ikke fikk lov til å ha kontroll over flyet under 5000 ft. i Lion Air.

Det sier ganske mye om hvilken treningsstandard som eksiterer, og ikke minst at dette også skyldes at noen har råd til å kjøpe seg jobb ved å betale for en utsjekk og ikke nødvendigvis er en person som burde ha vært bak spakene i en airliner på grunn av skikkethet og ferdigheter.

Mvh,

trimmet opel ascona
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Har Lion Air ikke en norsk pilot ??
synes jeg kan huske noget om en nordmand i et indonesisk selskab,var det i Lion Air
Hilsen Ole
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Har Lion Air ikke en norsk pilot ??
synes jeg kan huske noget om en nordmand i et indonesisk selskab,var det i Lion Air
Hilsen Ole

Mountain Dew jobber i Norwegian nå.
 
Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4)

Utrolig at disse får fortsette!
Som tidligere nevnt, kombinasjonen piloter med lav erfaring som `kjøper`seg jobb, dårlig treningsstandard og en tydeligvis manglende sikkerhetskultur kan nok fort vise seg å bli en dyr måte å operere billig på......
 
Back
Top