• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lilleput Reiser slår sammen reisemål (flyruter)

Glenn

ScanFlyer Gold
Lilleput Reiser slår sammen reisemål (flyruter)

Lilleput Reiser slår sammen Chios og Lesvos og Peloponnes og Halkidiki.
Det betyr at det går samme fly til reisemålene Chios og Lesvos, og samme fly til Peloponnes og Halkidiki.

Fra lilleput.no:
2015: CHIOS og LESVOS SAMKJØRES

Neste år må vi samkjøre Chios og Lesvos, ett og samme fly. Av den grunn halveres kapasiteten til begge reisemålene. Flere bosteder faller bort, andre bosteder har fått redusert kapasitet. De bostedene vi beholder ligger nå på nettet. Vi har god grunn til å tro at p.g.a. betydelig færre seter til begge reisemålene, vil disse reisemålene selges adskillig raskere ut enn tidligere. Kanskje er det en god ide å bestille tidligere enn du gjorde i fjor ?

2015: PELOPONNES OG HALKIDIKI SAMKJØRES
I PERIODEN 6. JUNI T.O.M. 15. AUGUST
samkjører vi Peloponnes og Halkidiki. Halkidiki får derfor tidligere avganger enn tidligere år, og de varer lenger enn tidligere. Av samme grunn halveres kapasiteten til begge reisemålene. Noen bosteder faller bort, andre bosteder har fått betydelig redusert kapasitet. De bostedene vi beholder ligger nå på nettet. Vi har god grunn til å tro at Pelopeonnes og Halkidiki, p.g.a. færre seter til begge reisemålene, vil selges adskillig raskere ut enn tidligere. Kanskje er det en god ide å bestille tidligere enn du gjorde i fjor ?

Samtidig vil Lilleput Reiser ha reiser til Platanias på Kreta, et reisemål som ikke akkurat passer inn i Lilleputs Reiser sin tidligere strategi, nemlig å tilby reisemål utenfor de store turisttråkkene.

Er dette spikeren i kista for små aktører som Lilleput Reiser, eller tror dere de vil overleve den tøffe konkurransen med de store i chartermarkedet?

Re: Lilleput Reiser slår sammen reisemål (flyruter)

Håper de klarer seg! Men hvorfor velge Platanias når det er så mange finere steder på Kreta?

Dette var ikke bra.

Har reist med Lilleput reiser et par ganger, og jeg liker de som reiseopperatør. Men etter mitt syn, er det langt mellom Chios og Lesvos. Om reisende til Chios nå må lande på Lesvos, går det mye tid på reise mellom øyene. Om jeg reiser til noen av disse øyene på nytt, ville jeg valgt den øya hvor flyet lander. Personlig synes jeg Lesvos var bedre enn Chios, men det er mer smak og behag. Begge er fine øyer.

Peloponnes og Halkidiki synes for meg noe enklere å kombinere.

Det skal helt sikker lande begge steder. Halkidiki, som er i Nord-Hellas lar seg ikke kombinere med Peloponnes uten. I tidligere tider var det ikke uvanlig at ett charterfly landet to steder.

Det skal helt sikker lande begge steder. Halkidiki, som er i Nord-Hellas lar seg ikke kombinere med Peloponnes uten. I tidligere tider var det ikke uvanlig at ett charterfly landet to steder.

Det har du sikkert rett i, da det er et godt stykke mellom disse to stedene.

Back