Lidt nyheder fra Sterling

Bll spotter

ScanFlyer Gold
fra www.sterling.dk

PRESSEMEDDELELSE

København, 7. maj 2007

Nye ski-destinationer

Sterling øger i år antallet af ski-destinationer i vinterprogrammet bemærkelsesværdigt, og den store nyhed er Chambéry i de franske alper. Billetsalget starter i morgen kl. 12 på Sterlings hjemmeside.

Chambéry ligger ca. 53 km fra bjergpasset Albertville; porten til et paradis for vintersport entusiaster. Det er første gang Sterling tilbyder Chambéry i sit vinterprogram, og der bliver afgang dertil fra 5 af Sterlings baser nemlig Stockholm, Gøteborg, Oslo, Billund og København.

De øvrige nyheder er:
Stockholm-Salzburg, Østrig
Oslo-Salzburg, Østrig

Tilmed lukker Sterling ikke ruten København-Milano denne vinter, men fortsætter den på baggrund af business trafikken og de ideelle betingelser for vintersport i området.

Samtidig med at salget af billetter til ski-destinationerne starter, åbner Sterling rute til Dortmund i nordvest Tyskland fra Oslo, Stockholm og København. Dortmund er Europas største kanalhavn og linket til Nordsøen.

”Vi oplever en stor efterspørgsel på fly fra Skandinavien til Dortmund og den store industri i området,” udtaler Sterlings kommercielle direktør Stefan Vilner og tilføjer ” vi vil være den største flyrejseudbyder til Skandinaviske destinationer fra Dortmund.”

Fra de omtalte Sterling baser, er Sterling det eneste luftfartsselskab, der tilbyder fly til Chambéry og Dortmund.

Med venlig hilsen

Sterling

Virker jo nesten litt slik nå da. Brussel, Salzburg og Dortmund er jo litt av en blanding. Mon tro om ikke markedet til Tyskland begynner å bli mettet?

Og Brussel har jo vi her inne konkludert med må bli en dundrende fiasko. (Særlig med så store fly som NB bruker).:drunk:

Hva er frekvensene på disse nye avgangene? Skistedene funker sikkert fint med 1-2 gr pr uke men Dortmund bør vel ha endel før det skal vi interesant?

Og Brussel har jo vi her inne konkludert med må bli en dundrende fiasko. (Særlig med så store fly som NB bruker).

737-500ene som de fikk fra Mærsk er da ikke så store, det er jo ikke sikkert de nødvendigvis skal bruke 700 og 800 på de nye rutene

Er det noen som har info om enhetskost osv er for NB. Jeg tipper at de kan ta opp konkuransen hvis de er gode på kostnadsiden. Jeg var av den oppfatning at NB sliter med å få gode nok resultater. Derfor ser jeg på disse rutene som gambling. Når blir NB en pengemaskin for sine eiere?

Og når kommer Sterling til Rygge ? , ikke helt utenkelig at det er de som skal "prøve" seg ?

Originally posted by Someone

Hva er frekvensene på disse nye avgangene? Skistedene funker sikkert fint med 1-2 gr pr uke men Dortmund bør vel ha endel før det skal vi interesant?

Ifølge mine oplysninger flyves CPH-DTM 12345x7 og OSL-DTM/ARN-DTM begge 1x3x5xx.

hehe... Dortmund, hvem vil dit? Salzburg-ruten fra Bergen og Oslo har gått veldig bra for Norwegian om vinteren, for øvrig. Dessuten tjener de fett på at passasjerene må betale 200 kr. hver vei for skiene...

Originally posted by FlightDeck

hehe... Dortmund, hvem vil dit? Salzburg-ruten fra Bergen og Oslo har gått veldig bra for Norwegian om vinteren, for øvrig. Dessuten tjener de fett på at passasjerene må betale 200 kr. hver vei for skiene...

Det er vel også eneste grunnen til at de skal fly den :colgate:

Rygge har jo fått sin ene charteravgang i uka foreløpig.....

Det har da kommet SVÆRT lite fra Rygge-klanen vår her nå hva angår nye ruter / selskaper etc ?

Originally posted by P.A. VIKING

Og når kommer Sterling til Rygge ? , ikke helt utenkelig at det er de som skal "prøve" seg ?

Nja, slik som de nå ekspanderer fra OSL tror jeg heller ikke de gidder å fly der.

Men før eller senere må noe flyttes over fra OSL til RYG da OSL begynner snart å bli full. Så hvor lang tid tror folk det tar før store deler av charteravgangene blir flyttet til RYG:question:

Originally posted by Someone

Originally posted by P.A. VIKING

Nja, slik som de nå ekspanderer fra OSL tror jeg heller ikke de gidder å fly der.

Men før eller senere må noe flyttes over fra OSL til RYG da OSL begynner snart å bli full. Så hvor lang tid tror folk det tar før store deler av charteravgangene blir flyttet til RYG:question:
Det var vel på den måde at GEN startede, jeg mener udflytning at charter fra FBU
Hilsen
Ole

..og i al stilhed nedlægger Sterling allerede fra 7. jan. 08 ruten mellem OSL og Dortmund. Ruterne fra CPH og ARN til DTM fortsætter indtil videre men lad os se hvor længe det varer før de også forsvinder.

Så snedig at de legger ned Dortmund, synes da tydelig pressemeldingen fortalte at de hadde stor etterspørsel fra Skandinavia til Dortmund......NB er og blir latterlig:exclaimation

Back