LH og 17. mai 2010 !

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Sitter på Denied Boarding Vouchere som må brennes i løpet av sommeren. NYC passer godt for oss.

Vet ikke hvor mange som har tittet på kalenderen for mai 2010 ? :9::exclaimation.

Himmelspretten er på torsdag ( oi !! på torsdag ) 13. mai og 17. mai på påfølgende mandag. Stor mulighet for å komme seg vekk fra jobb uten at noen merker det.

Fant denne flotte forbindelsen ( ikke booket foreløpig )

Wed 12 May 09:30Oslo 11:25Duesseldorf LH3159
11h00 Economy Basic Plus (W)

Wed 12 May 12:00Duesseldorf 14:30Newark, Newark Liberty International LH408
Economy Basic Plus (W)

Mon 17 May 16:30Newark, Newark Liberty International 06:05+1Duesseldorf LH409
10h30 Economy Basic Plus (W)

Tue 18 May 07:05Duesseldorf 09:00Oslo LH3158
Economy Basic Plus (W)

Fabelaktig forbindelse dersom en må rundt i Europa først før en drar til USA. Ikke grytidlig fra OSL heller :D.

Selvfølgelig er 35 min i forbindelse ut i korteste laget, men skjærer det seg får en slikkert en ny tur til FRA eller MUC … Uansett CRJ 200 til DUS og da kommer en raskt ut og bagasjen rekker nok fra til A343 videre.

Hjem helt topp og DUS er jo en grei flyplass som MUC i motsetning til FRA.

Düsseldorf er en veldig fin flyplass - og selv om 35 minutter er kort tid for videreforbindelse, hadde de ikke lagt den ut om man ikke trodde at det ville gå. Dessuten har jo Lufthansa, som du selv påpeker, en lang rekke andre muligheter om man ikke skulle komme med. Hadde en kamerat som fløy til New York nylig via Düsseldorf - og han var veldig fornøyd med det, selv om Airbus A340-300-maskinen trakk ned (men det er jo uavhengig av Düsseldorf).

Tja, alternativet er jo fort aa fly 744 fra FRA. Trangt, og ingen AVOD trekker i hvert fall ikke opp.

Tja, alternativet er jo fort aa fly 744 fra FRA. Trangt, og ingen AVOD trekker i hvert fall ikke opp.

Litt bedre plass i A340-maskinen, ja, og dessuten slipper man tre seter på hver side av vinduet. Men ingen AVOD på noen av flyene. Det er det derimot på A340-600 og på A330-300.

Takk, Tommy, har vært klar over det, men hvilke av disse flighter ??

De har jo to til JFK om dagen fra FRA og pr. i dag er de oppført med 744..

Logisk 400/401 formiddag er vel "kremflighten" , eller ettermiddagsflighten 404/405 ?

Har kun kort tid før bongene går ut..Så noe må bestemmes ganske snart ;).

Eller blir det delay med LH's 380 også ??.

Har også tenkt på begge FRA flighter, formiddag ut og andre den andre late tilbake.. Gardering, får da 380 på en av dem....Også lengre tid i NYC..

Så Tommy, har du inside her ??:rolleyes:.. Selvfølgelig tar jeg 380 hvis mulig..

Last edited:
Det blir ingen forsinkelser, LH faar sin foerste A380 levert foer jul i aar og setter denne i trafikken senest paa sommerprogrammet.

Det er umulig aa si hvilke av de to flightene til JFK som blir A380 foerst siden begge er operert med 747, men jeg har ihvertfall sendt en epost til LH saa faar vi se om man faar ett fornuftig svar.

Takk Tommy.. Håper på en form for avklaring fra LH.

Har bestemt meg å utvide til en uke . Inn JFK og ut PHL. Så lenge siden Philly nå.Var der mye i yngre dager og liker byen godt..

Tror mest at det blir første flighten. I tilfelle av innkjøringsteknisk har de bedre tid til å fixe saker, enten det tekniske ev. rebooke. På kvelden er det vel ikke så lett.

Muligens bruker de den på forskjellige framtidige 380 destinasjone ruten å utlyse det.:question:

Ok, da. Får avslutte denne i tilfelle at flere får vouchere fra LH og ønsker å vite hvordan de skal brukes.

Ringte LH Norge på 22330900 og fikk en hyggelig norsk dame i en bygd i Värmland.

Booket 11. mai til JFK via FRA og derfra med første flight med 744 ( som en kan håpe/drømme om blir A380 ).

Hjem ra PHL via FRA den 18. mai. Der måtte jeg hjelpe den hyggelige damen gjennom bookingprosessen fordi hun ikke fant noen PHL-FRA flight. Gikk greit etter en stund etter jeg forklarte henne..

Ba så om Amadeus ref som jeg alltid gjør før samtalen avsluttes for sjekk, og der hadde hun booket meg med SK med LH flightnummer to timer etter at LH går hjem 11.05. Ymtet please jeg vil overhodet ikke ha SK, heller ikke vente så lenge.

Alt greit. Men hva med bongene. Joda de skulle puttes i posten til LH Ticketing med boksadresse i Dublin !^_^

Det gjorde jeg, rek., og fulgte brevet på posten.no. Ankom Dublin sist natt og på formiddagen var billetten i min mailbox..

W klasse som gir 50% LH poeng, som vel blir puttet på OnePass den dagen vi reiser.

Vel, Lufthansa holder kortene nært til brystet og vil ikke hinte hvilke avgang som vil få 380en først. Men du som er vant til KLM sin 747, bør jo 747en til LH være ett steg opp uansett ;)

Det er vel omtrent det samme, KL har bedre seter synes jeg. Og jeg får alltid velge de beste setene der. Blås idet, la oss håpe på A380..

Men vil ringe og høre om hva LH tilbyr av seter på 744/343. De har to typer 343, men den på PHL har heller ingen "underholdning"..

Back