LH nye first

Hekkan må ein gå fra stolen te senga? Er jo et skritt tilbake, eller skal en si tilsides. Hm, trim er det nye m.a.o
Bortsett fra det så såg det grymt ut som de sier i SE:spin

Det er bare de kjipe 1.klassene du slipper å bevege deg når du går fra sittende til liggende stilling. De gode variantene krever at du reiser deg, slik at flyvertinnene får gjort om stol til seng og lagt på madrass. Man må vel uansett på toalettet før man sovner, etter 2 flasker ettellerannet ;)

Det så meget fint ut!! Kan nesten se ut som det kan bli beste F-kabinen til LH hvis man ser på seter og seng. (A380en slår den sikkert på en del andre områder).

Litt risky med champagnebordet så nært madrassen, men ellers bra!
Kanskje rad 82 er det beste valget nå.

lhf006.jpg

img3467y.jpg

img3483r.jpg

img3476e.jpg

img3479z.jpg

img3464om.jpg

img3486f.jpg

Ikke helt saklig - men jeg synes faktisk det ser litt komisk ut med en seng ved siden av, rent estetisk.
Enig.

Ikke bare komisk, men faktiske uheldig i mine øyne. Likevel sikekrt behagelig og man ser jo frem til å prøve det ut!

Last edited:
Enig i at det kanskje ikke ser estetisk perfekt ut med løsningen, men om jeg skulle betalt for 1. klasse på LH så er comfort prioritert nummer en. Det å kunne ha både en stol og en seng til disposisjon sammtidig virker praktisk, da kan stolen lages for en optimal sitte opplevelse, og sengen for en optimal sove opplevelse. Jeg hadde definitivt valgt LH sin 1. klasse fremfor alle andre "kjipe" 1.klasse kabiner, selv om de ser bedre ut.

Så bra ut det. De tok vel ikke tilfeldigvis og fikset litt bakerst i underetasjen også i samme slengen?

Hverken stolen eller sengen ser spesielt behagelige ut.
Hadde foretrukket en bredere stol som kunne konverteres til en skikkelig seng,
Her ser det jo ut som man må legge seg i remmer for ikke å rulle ut av sengen hvis man skulle finne på å snu seg.
Dårlig plassutnyttelse og lite pent.

Last edited:
Hverken stolen eller sengen ser spesielt behagelige ut.
Her ser det jo ut som man må legge seg i remmer for ikke å rulle ut av sengen hvis man skulle finne på å snu seg.
Dårlig plassutnyttelse og lite pent.

Du aner ikke hvor feil du tar. :lol::lol::lol::lol:
Dårlig plassutnyttelse er det gjerne, men i første klasse vil man gjerne ha så mye plass som mulig, og se minst mulig til sine medpassasjerer.
Det er den fineste kabinen jeg har sett, behagelige farger og bra materialer.
Nå har forøvrig Lufthansa 5 stk 744 som er re-konfigurerte (ABVO er også ferdig), hvilke ruter de flyr kan man se i linken til NewbieRunner;

http://www.flyertalk.com/forum/mile...1120967-new-first-class-retrofit-info-49.html

253265_10150724325040387_726815386_19930891_4420926_n.jpg

Du aner ikke hvor feil du tar. :lol::lol::lol::lol:
Dårlig plassutnyttelse er det gjerne, men i første klasse vil man gjerne ha så mye plass som mulig, og se minst mulig til sine medpassasjerer.
Det er den fineste kabinen jeg har sett, behagelige farger og bra materialer.
Nå har forøvrig Lufthansa 5 stk 744 som er re-konfigurerte (ABVO er også ferdig), hvilke ruter de flyr kan man se i linken til NewbieRunner;

http://www.flyertalk.com/forum/mile...1120967-new-first-class-retrofit-info-49.html

253265_10150724325040387_726815386_19930891_4420926_n.jpg

Etter ett par turer i internasjonal F, har gjort deg til litt av en ekspert :D

Klarer ikke helt å se hvordan du kommer frem til at du har noe som helst privatliv i nye LH First på 744 (bortsett fra at det er bedre enn gamle LH F). Når du sitter i setet, har du en sidekamerat rett over midtgangen på en ganske så snug 744 annen etage. Jeg klarte også lett å se personen snu seg rundt i sengen, så jeg så min medpassasjer mye bedre enn i mange andre internasjonal F.

Nå er preferansen til folk ganske så forskjellig. Jeg liker nye LH First veldig bra, da jeg ofte reiser sammen med noen og synes det er fjøs å sitte på en ottoman å spise middag og deretter ikke se noe til reisefølget. Og jeg har absolutt ingen problem med nivået av privatlivet til nye LH F. Passer meg utmerket.

ANA First Square er selvsagt flott dersom man reiser alene, men liker den gamle F bedre. First Square er nesten klaustrofobisk, så for vår neste tur til Asia (februar), ble det Cathay F til Hong Kong med minimal kontakt med reisefølget, bredt sete, privat suite, returen blir med gamle ANA First. (sist gang vi reiste med ANA F, var vi alene i F kabinen)

Last edited:
Kanskje på tide med en liten oppdatering om hvilke fly som flyr hvor. Med forbehold om feil:

A330: Ingen ennå, men de kommer snart
D-AIKP 31.03.12 MUC
D-AIKQ 30.04.12 MUC
D-AIKR 31.05.12 MUC

A340-300 (=34P)
D-AIFD Gießen: FRA til Midt-Østen
D-AIFE Passau base i MUC
D-AIFF uvisst

A340-600 (=34D)
D-AIHT FRA
D-AIHO MUC til EWR eller GRU
D-AIHP FRA
D-AIHR uvisst
flyr fra FRA til -JFK, DXB, MAA, CCS eller ICN

A380:
FRA-NRT-FRA
FRA-JNB-FRA LH572/573
FRA-PEK-FRA LH720/721
FRA-SFO-FRA LH454/455
FRA-MIA-FRA LH462/463
FRA-SIN-FRA LH778/779

Boeing 747 (=74P)

D-ABVC Baden-Württemberg
D-ABVH Düsseldorf
D-ABVN Dortmund
D-ABVP Bremen
D-ABVO Mülheim a. d. Ruhr
D-ABVR Köln
D-ABVL keine Name
D-ABVK Hannover
D-ABVS Saarland
D-ABVM Hessen

SFO LH454/455 : 77%
EZE LH510/511 : 81%
IKA LH600/601 : 50%
HKG LH738/739 : 90%
KIX LH740/741 : 90%
BOM LH756/757 : 73%
DEL LH760/761 : 70%
Også benyttet til CPT, BOS, LAX, EWR, IAH, DEN, MCO, IAD, ORD, MEX, BKK eller PVG

747-8I:
D-ABYA 37827 31.03.12
D-ABYC 37828 30.06.12
D-ABYD 37829 31.07.12
D-ABYE 37826 30.09.12
D-ABYF 37830 30.09.12

Alla uppgraderade 340-600 är stationerade i MUC nu enligt flyetalk:

There are currently 14 A346s based in MUC. None of the 10 A346s based in FRA has the new F cabin

uppdaterat 4e mars

finnes det tilgjengelig informasjon om hvilke individer som er planlagt til hvilke ruter et lite stykke frem i tid? Jeg skal fly FRA-ICN i F (LH712) den 28. mars og NRT-MUC i F (LH715) den 4. april. Begge turer ser ut til å gå med A346.

Etter hva jeg skjønner er sjansen for ny F på LH712 mikroskopisk, men på returen har jeg sett at individer med ny F flyr +- 20% av avgangene, så der er muligheten til stede.

Jeg har derimot ikke funnet info om kommende flighter og lurer på om det i det hele tatt finnes og om noen kan gi meg noen hint om steder jeg kan søke. Eller er det slik at dette bestemmes ganske tett opp til avgang?

Det blir ikke bestemt før tett opp til avgang, selv om selskapet har noen destinasjoner der de helst sender individer med ny F

Takk for det, da er det bare å krysse fingrene for NRT-MUC, der er det i hvert fall håp om ny F. Gammel til ICN og ny tilbake til Europa hadde jo vært knall.

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Har lekt litt med LH F ... Neste onsdag, 6. Juni drar vi MUC NRT med 346 i F . Tittet på LH og vi to er de eneste som er booket/reservert sete . Så 6 igjen .

Gikk inn på UA award , men der var det kun ledige på F A380 fra FRA... intet fra MUC..

Har lekt litt med LH F ... Neste onsdag, 6. Juni drar vi MUC NRT med 346 i F . Tittet på LH og vi to er de eneste som er booket/reservert sete . Så 6 igjen .

Gikk inn på UA award , men der var det kun ledige på F A380 fra FRA... intet fra MUC..

Det maa vel vaere verdt aa booke om til A380 og F terminal?

Du er inne på noe, men må si vi trivdes som de to eneste i 346 med nye seter mars 2011 til ICN ( vel vet jo ikke om dette skjer denne gangen , vil gi info neste uke )...

Liker MUC og de har jo F lounge der også... Sist i FRA hble vi sendt til F loungen ved B...

Og 1 t. 40 min i FRA er ikke verd det i disse streiketider ... 5 timer i MUC er bedre ( 0740 bussen til MUC , alltid før med uteparkering :colgate: ).

Dessuten vet ikke hvilke gebyr DM kommer opp med for mye mer stress..

Og vi har TG F 380 til BKK neste påske ( videre til SYD med 744 ). Dette med UA/MP....

Back