LH nye first

Dette var jo interessant!

Gleder meg til å se bilder. Lurer på om de kommer til å sette inn ny F også i sine 744 maskiner? Da må de kanskje vurdere å flytte F seksjonen fra upper deck og ned i neseseksjonen?

The in-flight service will include wines chosen in tastings by frequent flyers,

Så det vil si at Tommy777 er den som har valgt ut vinene? :lol

BF:cool2

Kryssklippet fra USAIrways-tråden. LHs nye F-seter på 747ene etter hvert som de bygges om til kun 8 pax
181682_188839317816435_117380074962360_508230_604333_n.jpg

(Ukjent kilde og muligens løse rykter, men veldig likt A380-setene)

Last edited:
Blir det en utfordring blant oss US fans om å være den første til prøve
den ut ??:colgate: Jeg mener selvfølgelig å omgå LH "utestenging" av oss...

Har sett datoen 22. april nevnt på Flyertalk tidligere for når første 747 skal være ferdig "ommøblert" med den nye F-klassen.

Jeg reiser i F fra HKG i slutten av april, så man kan jo håpe på julenissen. Tviler sterkt på at man har så flaks. Men rapport kommer hvis det er "ny" F man ender opp med.

Hmmmm ,artikkel fra 27.april 2010......får litt sånn halvveis følelse at denne artikkelen beskriver i hovedsak nye første klasse på A380.....eller er det bare meg ?
Det stemmer nok, og posten var fra april også. Men jeg valgte å putte info vedr. 747-en i samme tråd siden det er snakk om en "new First" på den maskinen også.

Den nye F klassen er litt forskjellig fra A380. Historien bak dette raske skiftet er lang og kronglete. Man valgte å kutte ut produsenten bak A380 setene og satse nytt.

Får man både seng og stol å velge mellom? Altså ikke stol som gjøres om til seng? Så litt snodig og kanskje noe unødvendig ut.

Eller kanskje de kan selge seng eller stol slik at det egentlig er 2setere vi ser? Eller en Zweisitzer som det heter på Lufthansask? :colgate:

Får man både seng og stol å velge mellom? Altså ikke stol som gjøres om til seng? Så litt snodig og kanskje noe unødvendig ut.

Eller kanskje de kan selge seng eller stol slik at det egentlig er 2setere vi ser? Eller en Zweisitzer som det heter på Lufthansask? :colgate:

Du får stol OG seng.
Grunnen til at det ikke er noe ala 380 suites er vektbegrensninger på upper deck. I 748 kommer 1.kl i nesen.
De skal ikke selge mer enn 8 seter i 744 fra slutten av mars (tror datoen var 28.03) Da får man enten et midtgangsete med ledig vindusete ved siden av, eller, hvis man er heldig, en stol med en seng ved siden av.

Oj dæven! Er denne satt i drift? Hvis ikke, når settes den i rute?

Denne kom i trafikk 19.februar. D-AIHT ble den første med ny F.

Ser jo veldig bra ut, men jeg synes det skulle vært noe form for avdeler/vegg på setene. Blir ikke mye privat hvis det er så åpent som det ser ut til nå synes jeg. Savnet litt av det på gamle F også på LH.Når det er sagt, så ser vi jo ikke alt heller så kanskje det finnes en skjult knapp eller en skjult vegg en eller annen plass.
Håper iallefall på ny F i juni...... ;)

Edit ; Crap, Dag Viking slo meg ......

Kan sikkert ta opp en skillevegg mellom setene i midtraden og ved siden av hodet ut mot gangen, slik som på setene i A380. Setene ser veldig like ud som F i A380

Da kom pressemeldingen fra LH angående ny first i deres 747-400. 10 stykker skal få det, og de maskinene vil også få AVOD i economy. Står ikke noe om det er samme AVOD som i A380ene deres eller som resten av flåten har. Har vel vært kjent lenge, men nå er det ihvertfall offisielt

http://presse.lufthansa.com/en/news-releases/singleview/archive/2011/march/09/article/1888.html
Full-length bed in First Class - Individual inflight entertainment in Economy Class
Whether on the ground or on board, passengers who opt to travel First Class can always count on exceptional service at Lufthansa. Last year, the airline set new standards with its First Class service on its A380 flagship. Continuing the trend, ten Lufthansa Boeing 747-400s will be completely revamped from April to November of this year, thereby ensuring a quieter and more exclusive atmosphere in the new First Class. In future, the First Class cabin in the Boeing 747-400 fleet will only have eight seats. Passengers in Business and Economy Class can also look forward to a completely refurbished cabin interior.

Synd at de ikke kan komme med Business-seter som er horisontale flat-beds, det hadde vært et stort framsteg.

First-class ser jo veldig trivlig ut, men det føles likevel som LH henger litt etter selskaper som SQ og EK som har suiter...

Back