LH med DUS-BGO?

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei,
Satt og lekte litt med flyreiser, og fikk til min overaskelse opp BGO-DUS direkte med LH. Rutennummer er LH 2964 30. aptril. Noen som kjenner til dette?

Det stemmer at denn skal gå på Lørdager i sommer med tidene blir litt annerledes en posten over:

DUS-BGO 15.30-17.25
BGO-DUS 18.00-19.55

Spennende satsning dette! Men burde man ikke tilpasset tidene bedre med tanke på transfeer videre til USA? På den måten kunnne man vunnet flere pax.

Jeg så uansett ikke denne ruten komme, jeg trodde enten MUC-BGO eller MUC-SVG ville komme først. Ønsker LH lykke til!

Spennende satsning dette! Men burde man ikke tilpasset tidene bedre med tanke på transfeer videre til USA? På den måten kunnne man vunnet flere pax.

Jeg så uansett ikke denne ruten komme, jeg trodde enten MUC-BGO eller MUC-SVG ville komme først. Ønsker LH lykke til!

Dette er primært en rute for tyske turister til Vestlandet og LH har vel også en lignende rute mellom Bergen og Hamburg. Det er rett og slett snakk om å finne en rute maskinene kan brukes på en dag de ellers ikke ville fløyet da lørdager som er en stille dag

Dette er vel en rute først og fremst for lokaltrafikk DUS-BGO da særlig for tyskere som skal til Norge for fjorder og fjell og hurtigruta. ;)

Dette er primært en rute for tyske turister til Vestlandet og LH har vel også en lignende rute mellom Bergen og Hamburg. Det er rett og slett snakk om å finne en rute maskinene kan brukes på en dag de ellers ikke ville fløyet da lørdager som er en stille dag

Dette er vel en rute først og fremst for lokaltrafikk DUS-BGO da særlig for tyskere som skal til Norge for fjorder og fjell og hurtigruta. ;)

Aha, det er altså ikke den norske kundegruppen man hovedsakelig er ute etter her. Men dette kan uansett slå positivt ut for norsk turistnæring i form av flere turister!
Nå åpner jo også LH 2 ukentlige avganger på FRA-TRD, så nå begynner LH å bli ganske store i det norske markedet. De har dog ett godt stykke igjen for å komme opp på KL-nivå. (Ikke at denne nye ruten vil bidra noe særlig til å løfte opp LH, denne ene ukentlige avgangen blir jo som en dråpe i havet i forhold til alle de andre avgangene LH opererer ut av Norge).

Last edited:
Å! Kjipt! Det er ettermiddagsavgangen jeg har benyttet meg mest av de siste turene mine... Hardt å stå opp til 6/7-avgangen... :(

Å! Kjipt! Det er ettermiddagsavgangen jeg har benyttet meg mest av de siste turene mine... Hardt å stå opp til 6/7-avgangen... :(

Det er kveldsavgangen klokken 18:30 som forsvinner.
Ettermiddagsruten klokken 12:30/13:30 forsetter som normalt, :)

Er dere helt sikre på at den tredje daglige avgangen BGO-FRA faktisk forsvinner? Alle 3 avgangene ligger inne frem til Oktober neste år. (så langt søkefunksjonen til amadeus rekker hvertfall)

Ser ut til at den kommer til å gå til og med Oktober ja. Fra November er den ikkje alternativ, men det er langt frem i tid og kan vel forandre seg.
Litt snodig og gå ut med en reduksjon når det ikkje blir det;)

Back