Leveringer for Airbus og Boeing i 2011

Someone

Moderator
Medlem
Nytt år, så lager en ny tråd.

Airbus: totalt 33 ble levert, så en stille måned pga juleferien (Kun 2 ble levert de første 11 dagene av januar)

319: 2
320: 22
321: 3
330-200: 1
330-300: 4
380: 2

Boeing: Også her var januar en stille måned, med kun 26 leveringer, og første maskin ble først levert 13 januar

737-700: 3
737-800: 19
767-300ER: 1
777-200LR: 1
777-300ER: 2
 
VH-OQI og -OQH. (Den siste må da vel bare være i januar med en margin på veldig få timer, vel...)

OQI landet i Sydney 15. januar, rett før kl 20 lokal tid, første ruteflygning var QF31 til Singapore og London 17 januar.
OQH landet i Sydney 2. februar, ca. kl. 19 lokal tid. Står fremdeles på Qantas vedlikeholdsbasen i Sydney, men skal vel ut og fly i løpet av helga.
 
Om en av disse Quantas maskinene er MSN 50, så fikk den lånt motorer ifra en Singapore a380, som ikke er levert enda. Ser ut som RR sliter litt med å komme ajour med leveringer etter motorfeilen i Quantas maskinen, sikkert ett plaster på såret dette...
 
Om en av disse Quantas maskinene er MSN 50, så fikk den lånt motorer ifra en Singapore a380, som ikke er levert enda. Ser ut som RR sliter litt med å komme ajour med leveringer etter motorfeilen i Quantas maskinen, sikkert ett plaster på såret dette...

Siste maskinen var MSN050, som fikk moterene fra MSN065 som skal til Singapore (Det er forsinkelser i leveransene til Singapore pga Koito-setene og den skandalen, men det er en helt annen historie, og MSN058 har stått i Hamburg i flere måneder, mens det problemet løses)

Første maskinen som ble levert i januar var MSN055, men den kom med "riktige" motorer

Og det skrives Qantas uten u:old
 
Airbus leverte 40 fly i februar 2011

319: 3
320: 22
321: 5
330-200: 4
330-300: 6

Til nå i 2011

319: 4
320: 44
321: 8
330-200: 5
330-300: 10
380 2

Totalt: 73

Venter fortsatt på tall fra Boeing
 
Last edited:
Da har også Boeing sluppet tall og de klarte å levere 35 fly i februar

737-700: 1
737-800: 24
737-900ER: 2
767-300ER: 2
777-300ER: 5
777F: 1


Til nå i 2011

737-700: 4
737-800: 43
737-900ER: 2
767-300ER: 3
777-200LR: 1
777-300ER: 7
777F: 1

Totalt i 2011: 61
 
Airbus leverte 46 maskiner i mars

319: 5
320: 26
321: 6
330-200: 3
330-300: 4
380: 2

Til nå i 2011

319: 9
320: 70
321: 14
330-200: 8
330-300: 14
380: 4

Totalt: 119
 
Litt interessant å se hva som er bread'n butter for de ulike selskapene. Boeing har 738 og 77W, mens Airbus har A320 og A330. Dette vil trolig endre seg litt i løpet av de neste 1-2 årene.
Om jeg ikke tar feil, så var andelen A319 av A32X totalen mye større enn den var tidligere. Høyere drivstoffpriser må vel ta en del av skylden for det.
 
Og Boeing leverte 43 maskiner i mars

737-700: 5
737-800: 32
737-900ER: 1
767-300ER: 1
777-300ER: 4

Til nå i 2011

737-700: 9
737-800: 75
737-900ER: 3
767-300ER: 4
777-200LR: 1
777-300ER: 11
777F: 1

Totalt: 104
 
For å gå savidt utenfor tema, men i de tre første månedene i 2011 (jan-mars) leverte Embraer 20 maskiner til kommersielle øktører (diverse bizjets, kommer i tillegg)

E-170: 1
E-175: 2
E-190: 11
E-195: 6
 
48 Leveringer for Airbus i april

319: 4
320: 31
321: 4
330-200: 5
330-300: 3
380: 1

Til nå i 2011

319: 13
320: 101
321: 18
330-200: 13
330-300: 17
380: 5

Totalt: 167
 
Kun 37 leveringer for Boeing i April

737-700: 4
737-800: 23
737-900ER: 2
767-300F: 2
777-200LR: 1
777-300ER: 5

Til nå i 2011

737-700: 13
737-800: 98
737-900ER: 4
767-300ER: 4
767-300F: 2
777-200LR: 2
777-300ER: 16
777F: 1

Totalt: 141
 
Og Boeing leverte 39 maskinen i mai

Mai:
737-700: 5
737-800: 27
737-900ER: 1
767-300ER: 1
777-300ER: 5
Totalt: 39

2011 YTD
737-700: 18
737-800: 125
737-900ER: 6
767-300ER: 5
767-300F: 2
777-200LR: 2
777-300ER: 21
777F: 1
Totalt: 180
 
Back
Top