Leiebildilemma i LA

killbox

ScanFlyer Blue
Hei, vi er en gjeng på 3 stk som skal farte rundt i LA-området i fire dager i sommer. Har sett for oss at vi leier oss en bil. Har da et stort ønske om få til en Ford Mustang kabriolet for disse dagene.

Høres gjerne ikke så problematisk ut, men vi er 3 stk i alderen 21-24.

Er det noen som har erfaringer med dette? Har forhørt meg litt rundt, men det er veldig mange tilbydere og det har bare blitt enten eller løsninger så langt.

- De fleste tillater personer mellom 21-24 mot gebyr på typisk 25 - 30 $ per dag, men da må "additional drivers" være 25 eller eldre. Dette gjelder i hvert fall budget og avis.

- Har ikke lyst til å gå i "or similar car" fella.

- På spørsmål så lister kundekonsulentene bare opp hvilke klasser vi kan leie, men det hjelper jo lite når en ikke vet hvilken klasse bilen hører til.

Last edited:
Både Hertz og Avis har jo "Fun Collections" eller hva merkenavnet eventuelt måtte være, som lar deg reservere en spesifikk modell (gjerne Mustang). Ofte er det strengere aldersrestriksjoner her, men burde la seg gjøre mot gebyr, eller om du leier gjennom en større corporate-avtale el. Hvis du ringer har de jo garantert oversikt på dette.

Når det gjelder additional drivers, ser jeg bare at 3 drivers, alle under 25, mest sannsynlig blir svært dyrt, og det nok er en fordel om f.eks. én av dere kan kjøre -- selvom det sikkert er overkant kjedelig å være designated driver fire kvelder på rad!

Burde vell få plass til tre stk i en slik bil. Den er jo registert for 4 stk, gjerne ikke så god beinplass til han bak, men det får gå.

Hertz skal ha 737 $ for bilen de fire dagene. Så kommer 25 $ per bil eller per pers(?) i aldersgebyr + forsikring 14 $ per dag.

Blir vell ca 5400,- + eventuell gebyr for tilleggssjåfører.

National skal ha 3000,- med aldersgebyr inkludert.

Last edited:
Prøvd Alamo ? Book Alamo i Norge og alle vanlige forsikringer inkludert...

Har booket dem noen ganger de siste 12 mnd... Alamo.no

Ja, ser ut som det er dem som er billigst. Får sende en mail til dem. Er fortsatt usikker på om dem tillater tilleggssjåfører mellom 21-24.

Får ned i 2800,- på alamo.

Tre mann pluss bagasje .. ?? Hmmmmm ... ;)

Det blir uten bagasje. Ender opp i LA-området etter en roadtrip på tvers av usa. De siste fire dagene blir i dette området før vi returnerer til Norge fra LAX. Vi kommer til å ha hotell disse dagene så det bli å leie en bil for farte rundt.

Prøvd Alamo ? Book Alamo i Norge og alle vanlige forsikringer inkludert...

Har booket dem noen ganger de siste 12 mnd... Alamo.no

Det skal sjekkes ut. Så jeg trenger ingen forsikringer utenom det som er med i pakken?

Last edited:
Hver gang jeg bestiller på alamo.no går jeg inn på alamo.com og printer ut bekreftelsen på engelsk for sikkerhets skyld.. Ofte er priser booket i Norge en del lavere enn USA siden alle nødv forsikringer er inkludert . Også "advokat løper etter deg " forsikring....^_^

Glem mustang om dere er fler enn to! På Budget hadde man iallfall tidligere to sjåfører inkludert.
Selv om vi ikke skal ha med bagasje? Er det virkelig så trangt baki. En person på to seter? Hvilken bil burde vi eventuelt heller velge da?

http://www.youtube.com/watch?v=-pdgYGMta90&feature=player_detailpage#t=165s

Fra 2:45 så ser det greit ut.

Hver gang jeg bestiller på alamo.no går jeg inn på alamo.com og printer ut bekreftelsen på engelsk for sikkerhets skyld.. Ofte er priser booket i Norge en del lavere enn USA siden alle nødv forsikringer er inkludert . Også "advokat løper etter deg " forsikring....^_^
Takk for tips! :)

Fikk forresten svar fra Budget:

"A maximum of 2 persons may sign on as additional drivers (not including spouse & fellow employees). At the time of rental, the Additional Driver
MUST:
Must be at least 25 years of age. "

Det utelukker i hvert fall Budget. Frykter at dette er standard for de fleste, bare det at man må stille akkurat det riktige spørsmålet per mail

Virker som de fleste godtar hovedsjåføren er mellom 21 og 24 med gebyr på 25-35 $, men at dem ikke tilllater tilleggssjåfører som er yngre enn 25.

Bør jeg forhøre meg rundt å være 100% sikker eller bare bestille og gamble på at det går greit?

Har forøvrig sendt mail til den norske alamo med spm.

Last edited:
Back