Preben Iversen
Newcomer
koffor ruker SAS focker? sjønner det ikke. kan de heller ikkje bare santse på flere jet fly.. eg e lei av de derre propell motorene. er dere ikke enig
Originally posted by Preben Iversen
koffor ruker SAS focker? sjønner det ikke. kan de heller ikkje bare santse på flere jet fly.. eg e lei av de derre propell motorene. er dere ikke enig
Originally posted by CK
Jet tror jeg neppe er aktuelt, på så korte ruter er tidsgevinsten liten og en 50-seters jeg er ikke mye mer behagelig enn en 50-seters turoprop.
Originally posted by Trety
Jeg kan også se for meg at opinionen ser på propell som gammeldags når de blir presentert med å skulle fly F50, for rent utseendemessig ser den ikke akkurat fryktelig moderne ut...
Originally posted by LN-REF
Kanskje alternativet da er nye 50-seters turoprop fly?
jeg flyr ikke så mye. men når jeg flyr fokker 50, som jeg da har gjort, bråker det ganske mye i forhold til jet. pluss jeg syntes at jet er et mye bedre virkemiddel i lufta.
jeg liker jet bedre enn propell!
Mvh preben
Originally posted by G-COLE
Gamle , trange og helt sikkert ikke det som folk flest forventer av dagens fly i dag,- men du verden hvilket fly !
-Det er jo et herlig fly , du kjenner og føler at du flyr. -Stort sett så flye denne flytypen lavere enn sine jet-søstre, noe som igjen fører til at man faktisk kan se hva man flyr over. -Mine beste flyturer har vært i Fokker 50 ! Den aller beste var nok "melkeruten" som gikk fra TRD til BGO med NAS. Med de små turene mellom hvert stoppested , den fantastiske utsikten av Norges vakre kyst i klart fint vær....... -Ahhh ! -Nydelig.
-Fokker 50 kunne sikkert vært brukt i mange år ennå, men da trengs det kansje en liten "oppfrisking".... -Se på VLM. -Der pusser de opp sine Fokker 50, både utvendig og innvendig.
-Synd de ikke produseres lengre,-for en bedre arbeidshest har vel ikke vært her i Norge.
Men alt har en ende,- også for Fokker 50......
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.