lei av focker

koffor ruker SAS focker? sjønner det ikke. kan de heller ikkje bare santse på flere jet fly.. eg e lei av de derre propell motorene. er dere ikke enig
 
Originally posted by Preben Iversen

koffor ruker SAS focker? sjønner det ikke. kan de heller ikkje bare santse på flere jet fly.. eg e lei av de derre propell motorene. er dere ikke enig

Og innlegget skrives slik:

Hvorfor bruker SAS Fokker? Skjønner det ikke, kan de ikke heller satse på flere jetfly? Jeg er lei av propellmotorene. Er dere ikke enig?

Og er absolutt enig...
 
Originally posted by Preben Iversen

koffor ruker SAS focker? sjønner det ikke. kan de heller ikkje bare santse på flere jet fly.. eg e lei av de derre propell motorene. er dere ikke enig

Jets are for kids!Props rules!

Prøv å lese litt korrektur på innleggene dine før du trykker på sendknappen.Bruk store bokstaver etter punktum og der de hører hjemme.

Edit: Dette med store bokstaver gjelder deg også,CK!:old
 
Hvorfor bruker SAS Braathens Fokker? Det skal jeg si deg - de rutene Fokker 50 brukes på er for små til å kunne ha 737 og opprettholde frekvensene, Q400 er et alternative, men da ille man måtte justere noe på frekvensene. Jet tror jeg neppe er aktuelt, på så korte ruter er tidsgevinsten liten og en 50-seters jeg er ikke mye mer behagelig enn en 50-seters turoprop. Selv om oljeprisen er noe lavere nå enn for litt siden, er det fremdeles ingen jet om kan slå en turboprop på økonomien. Derfor.
 
Det virker som om du sitter med det intrykket av at 'propellfly' er synonymt med gammeldags, og det er jo selfølgelig ikke riktig. Det å opperere med turboprop på enkelte ruter har sine fordeler. Og som MountainDew nevner, så er det ikke minst økonomisk. Den perioden SAS er inne i nå, med snag på nesten hvert leg. skyldes først og fremst delemangel, og det at de teknikerne med Fokker sertifikat for det meste jobber på OSL. Så jeg syntes ikke akkurat at turboprop-familien generelt skal ta støyten for at SAS sliter litt for tiden.:old

Og la oss for all del ikke håpe at SAS Braathens blir et av de MANGE selskapene som kun oppererer med B737!
 
Originally posted by CK
Jet tror jeg neppe er aktuelt, på så korte ruter er tidsgevinsten liten og en 50-seters jeg er ikke mye mer behagelig enn en 50-seters turoprop.

Finnes du i 50-seters utgave altså?? :)
 
Jeg kan også se for meg at opinionen ser på propell som gammeldags når de blir presentert med å skulle fly F50, for rent utseendemessig ser den ikke akkurat fryktelig moderne ut...
 
Originally posted by Trety

Jeg kan også se for meg at opinionen ser på propell som gammeldags når de blir presentert med å skulle fly F50, for rent utseendemessig ser den ikke akkurat fryktelig moderne ut...

Nei du har jo et poeng der. F-50 har jo lånt det meste av designet til F-27'en.
Og friendshipen kom vel en gang på 50 tallet?
 
8-300 er vel tingen. Men jeg ser ingen problemer med å sette inn en 50 seter CRJ. Bedre komfort og helt grei økonomi. Fokkeren er ikke SÅ billig i drift.... Jeg vil påstå at en CRJ/CRJ700/E170 vil lønne seg bedre..
 
jeg flyr ikke så mye. men når jeg flyr fokker 50, som jeg da har gjort, bråker det ganske mye i forhold til jet. pluss jeg syntes at jet er et mye bedre virkemiddel i lufta.

jeg liker jet bedre enn propell!

Mvh preben
 
Originally posted by Preben Iversen

jeg flyr ikke så mye. men når jeg flyr fokker 50, som jeg da har gjort, bråker det ganske mye i forhold til jet. pluss jeg syntes at jet er et mye bedre virkemiddel i lufta.

jeg liker jet bedre enn propell!

Mvh preben

Og det er du ikke alene om! F50 er ikke et tilfredstillende tilbud, disse maskinene bør selges. Jeg nekter å tro at det kan lønne seg for SAS å ha så mye tech.

Vekk med dritten, kjør på med E170!!
 
Gamle , trange og helt sikkert ikke det som folk flest forventer av dagens fly i dag,- men du verden hvilket fly !

-Det er jo et herlig fly , du kjenner og føler at du flyr. -Stort sett så flye denne flytypen lavere enn sine jet-søstre, noe som igjen fører til at man faktisk kan se hva man flyr over. -Mine beste flyturer har vært i Fokker 50 ! Den aller beste var nok "melkeruten" som gikk fra TRD til BGO med NAS. Med de små turene mellom hvert stoppested , den fantastiske utsikten av Norges vakre kyst i klart fint vær....... -Ahhh ! -Nydelig.

-Fokker 50 kunne sikkert vært brukt i mange år ennå, men da trengs det kansje en liten "oppfrisking".... -Se på VLM. -Der pusser de opp sine Fokker 50, både utvendig og innvendig.

-Synd de ikke produseres lengre,-for en bedre arbeidshest har vel ikke vært her i Norge.
Men alt har en ende,- også for Fokker 50......
 
Originally posted by G-COLE

Gamle , trange og helt sikkert ikke det som folk flest forventer av dagens fly i dag,- men du verden hvilket fly !

-Det er jo et herlig fly , du kjenner og føler at du flyr. -Stort sett så flye denne flytypen lavere enn sine jet-søstre, noe som igjen fører til at man faktisk kan se hva man flyr over. -Mine beste flyturer har vært i Fokker 50 ! Den aller beste var nok "melkeruten" som gikk fra TRD til BGO med NAS. Med de små turene mellom hvert stoppested , den fantastiske utsikten av Norges vakre kyst i klart fint vær....... -Ahhh ! -Nydelig.

-Fokker 50 kunne sikkert vært brukt i mange år ennå, men da trengs det kansje en liten "oppfrisking".... -Se på VLM. -Der pusser de opp sine Fokker 50, både utvendig og innvendig.

-Synd de ikke produseres lengre,-for en bedre arbeidshest har vel ikke vært her i Norge.
Men alt har en ende,- også for Fokker 50......

Jeg slenger meg på den der G-COLE. F50 er og blir et fantastisk fly. Dashen har ikke sjangs! Ikke rart at Fokker'n var mye dyrere enn Dash'n. Kvalitet.
 
Back
Top