Legger ned base OSL

MD11

ScanFlyer Dusty
Fikk høre på OSL i dag at NB legger ned sin crewbase på OSL fra 01 oktober. Dette grunnet at DY skal ta over majoriteten av selskapets produksjon fra OSL. Det som er tilbake av OSL ruter skal flys av CPH basert crew. Noen som vet noe mer?

Da får jeg muligens DY til London/LGW i februar neste år...^_^ Pussig er det at jeg gikk nå inn og tittet på setemapen på samme avgang. Da jeg booket hos NB var det 148 seter ut og 189 hjem ( -700 og -800 ). Nå 148 seter begge veier... ( -300 og -700 går om hverandre ). :question:

Men da burde det vel også bli codeshare. Uansett DY har ikke gjeninnført LGW neste februar, foreløpig..:angry:

Dette er all del av den store sammenordning som skjer na med NB under sin ny eier Halmarsson. Vilje a konsentrere NB som en lavpris-selskap ut av CPH (og ARN) er for förste gang i mange ar sa sterke at det kommer a skje. Det ga pa bekostning av BLL sine ruter.

En liten titt pa hva Halmarson eier vil gi en visst hint.

Det kommer flere nyheter. Dette er ikke enna alt. Forvent at sammenarbeid mellom de selskaper som Halmarson eier blir enda tettere og noen unödvendige sammenarbeids-partnere forsvinner. Jeg vet at jeg apner na for en stor runde av spekulasjoner, sa start!;)

Dette er all del av den store sammenordning som skjer na med NB under sin ny eier Halmarsson. Vilje a konsentrere NB som en lavpris-selskap ut av CPH (og ARN) er for förste gang i mange ar sa sterke at det kommer a skje. Det ga pa bekostning av BLL sine ruter.

Det kommer flere nyheter. Dette er ikke enna alt. Forvent at sammenarbeid mellom de selskaper som Halmarson eier blir enda tettere og noen unödvendige sammenarbeids-partnere forsvinner. Jeg vet at jeg apner na for en stor runde av spekulasjoner, sa start!;)

Du er ikke den eneste som tror dette.... Tror at høsten kan bli god og spennende for NB spekulasjoner.....

S

Jeg har ingen ting bekreftet, med med diverse kilder så er det ikke så vanskelig å spå....

S

Tipper Sterling er helt ute fra Oslo i løpet av kort tid... Så tar Norwegian over de rutene det er grunn til å holde liv i :)

Hvorfor ikke bare overta Sterling... Vi trenger kun Norwegian og vi trenger et sterkt Norwegian.

Denne var bra he,he

En konkurrence, som jeg mener, er usund. Hverken Sterling eller Norwegian har endnu givet overskud.

Look at your own results my friend!

Så veldig mange spennende trekk kan det vel uansett ikke bli - Palmi Haraldsson eier jo nå i prinsipp kun Sterling, Iceland Express og 29 % av Ticket-konsernet. Sammenslåing av Sterling og Iceland Express? Javel. Integrering av Ticket? Nja.

Det blir en meget spennende høst i bransjen. Fikk bekreftet i går kveld at OSL basen forsvinner. De ansatte har fått tilbud om CPH base eller oppsigelse. NB basen i Oslo har jo vært der i mange år og dette er meget trist for de ansatte.

Tidligere i år kunne man lese om baseopprettelse i BGO og mulig satsning på norsk innenriks. Nå ser man hva som er igjen, nada....ting endrer seg raskt.

Denne var bra he,he

En konkurrence, som jeg mener, er usund. Hverken Sterling eller Norwegian har endnu givet overskud.

Look at your own results my friend!

Han skulle vel gjerne hatt tilgang til Haraldssons penger selv. ;)

OK, siden meste-parten er offisielt, kommer jeg med dette som er alrede publisert i diverse medier.

Iceland Express har ikke forlenget sammenarbeid med Hello fra Sveits. Dermed er det slutt for de 3 MD90 som flöy i deres farger. For Hello er det svaert alvorlig, etter BritishJet mister de na nok en kunde. Leie-avalen for de MD90s gar en ar til, mens kanskje har Blue1 behov...

Kapasiteten erstattes med Astraeus flyene. Det skal 2 stykk -700 over til Iceland. Disse flyene flyr na faste for Sterling (G-STRF og G-STRH). I tillegg trenger de nok en fly til, og dette blir med 99,9% sikkerhet TF-NBA, som er Sterlings siste add-on til flaten, ogsa en -700er.
For tida flyr det Travel Service -800er maskiner i wetlease.

JetX overtar meste av Sterling sitt charter-virksomhet. Trolig vil ogsa vokse Jet-Time med dette besluttning. Mange ex Maersk folk inni der, som er veldig flinke a tiltrekke seg charter-oppdrag.

Alle -5L9 er tilbudt pa leasing-marked / alrede plassert ved nye operatörer.

Back