Lav takeoff over Maho Beach

Kan ha vært litt medvind, litt mere vekt enn dem trodde (med redusert takeoff thrust) eller en motor som hadde slått seg vrang, skjønt man ser ikke røyk eller flammer.
Kam vel ha vært mye annet rart også, men antagelig ikke ising.

Så den der på VG og tåpelige kommentarer om at dem holdt nesa ned med vilje for å skremme folkene på stranda. :rolleyes:

Har vært der noen hundre ganger. Var enkelt som fot i hose med Twin Otter.
Var ikke mye værre med 757. Pga fjellene må kanskje noen fly ta ev med medvind for dem har ikke nok second segment climb på en motor.
Eller dette kan ha vært like etter en vær front som gikk over øya og vinden snudde seg rundt til Vest.

Uansett, det er dumt å stå på stranda rett foran flyet, før eller senere kommer det et fly på stranda i full fart og lager kjøttdeig av våghalsene. :cry:
 
Bare hav de neste hundre milene rett frem. Ingen obstacles. Skulle nok bare tøffe seg.
 
I know, men selv en Fokker 70 på en motor er sprekere enn det der. Har sett de lokale pilotene rygge opp til gjerdet og blåse mot stranda alt det de kan. Dog med mindre fly.

Kun Insel Air som flyr slike der om dagen.

Selvfølgelig kan det ha vært en annen grunn, men har ingen problemer med å tro det hvis det var med hensikt.
 
Last edited:
Ligner en Fokker jet af en slags. Og den har åbne gear doors. Mere info vil være interessant.
 
Ja, er visst F-70 eller F-100: Ingen forkant slats, husker at Fokker hadde "hard" vinge.
Må være noe galt eller dem satte feil motor kraft kanskje, som den 737en som havna i elva ved Washington DC i 1982.
Får se på PPRuNe, der vet dem alt og svaret er sikkert på trykk allerede.
 
Ligger en annen video ute også av Insel Air med MD-82 der de går rett over gjerdet før de drar i stikka så sjøsprøyten står ;p
 
Er det overhovedet tilladt at opholde sig på den strand? Hvis ja, er det
forhåbentlig på eget ansvar....
 
I know, men selv en Fokker 70 på en motor er sprekere enn det der. Har sett de lokale pilotene rygge opp til gjerdet og blåse mot stranda alt det de kan. Dog med mindre fly.

Kun Insel Air som flyr slike der om dagen.

Selvfølgelig kan det ha vært en annen grunn, men har ingen problemer med å tro det hvis det var med hensikt.
"Det går sikkert greit" er nok ikke en tilnærming som funker i denne bransjen... :fly
 
lidt OT, men..

Jeg var i hvert fald en tulling den dag, da jeg som en meget ny
og ung ground hostess i SAS "kom til" at skyde genvej under en
vinge på en DC-9! Sikke en skideballe jeg fik......;)
 
Last edited:
Det vet jeg veldig godt, men i løpet av mine år i bransjen har jeg sett nok tullinger som ikke helt har samme innstilling ...
Det er ganske alvorlige påstander det du kommer med. Et av de siste stedene du finner en slik farlig tilnærming er i cockpit.
 
Det er ganske alvorlige påstander det du kommer med. Et av de siste stedene du finner en slik farlig tilnærming er i cockpit.

Hæ? Det finnes da massevis av bevis på at det både har foregått i alle år og fortsatt skjer den dag idag.
 
Back
Top