Lav flyhøyde transatlantisk?
Dette har jeg fullstendig ikke greie på, men jeg tenkte å spørre dere som vet slikt:
Jeg reiste nylig FRA - PHL med LH, og i den første fasen av flyreisen, lå maskinen på 30 000 fot, etter Irland på 32 000 fot, og fra Canada til PHL på 37 000 fot. Jeg synes det virker så veldig lavt å ligge på FL 300 / 320 over atlanteren?
Kapteinen sa også noe som jeg forsto slik som at det var ganske mange fly i lufta på strekningen. Videre sa han noe som jeg oppfattet som at den turbolensen vi opplevde, var skapt av et foranliggende fly, og at vi om 2 - 3 minutter ville få en ny flyhøyde som ville gjøre at vi ikke fikk turbolens. Og det stemte.
Dette har jeg fullstendig ikke greie på, men jeg tenkte å spørre dere som vet slikt:
Jeg reiste nylig FRA - PHL med LH, og i den første fasen av flyreisen, lå maskinen på 30 000 fot, etter Irland på 32 000 fot, og fra Canada til PHL på 37 000 fot. Jeg synes det virker så veldig lavt å ligge på FL 300 / 320 over atlanteren?
Kapteinen sa også noe som jeg forsto slik som at det var ganske mange fly i lufta på strekningen. Videre sa han noe som jeg oppfattet som at den turbolensen vi opplevde, var skapt av et foranliggende fly, og at vi om 2 - 3 minutter ville få en ny flyhøyde som ville gjøre at vi ikke fikk turbolens. Og det stemte.