Lav bemanning hos politi og passkontroll på OSL

Re: Lav bemanning hos politi og passkontroll på OSL

Jeg ble advart ved checkin nå når jeg skulle reiste til Thailand 22 des. om og være ute i god tid i passkontrollen. Kunne bli opp mot 45 min ventetid da pax til 2 fly til Thailand og Emirates til Dubai skulle til gate omtrent samtidig. Men det gikk fint, ventetid 30 sek. kanskje.

Synd det ikke er en non-schengen lounge. Da kunne man bare gått igjennom tidlig.

Det er jo smått utrolig at man allerede et halvt år i forveien spår om store utfordringer i passkontrollen og enda ikke evner å i verksette tiltak! Selv i statlige foretak som Avinor og Politiet må man som bruker av tjenestene forvente et akseptabelt servicenivå.

Sent from my iPad using Tapatalk

Synd det ikke er en non-schengen lounge. Da kunne man bare gått igjennom tidlig.

Det kommer med utbyggingen uten at jeg vet hvilke selskaper som får det der ute.

Det kommer med utbyggingen uten at jeg vet hvilke selskaper som får det der ute.
Ønskedrømmen hadde jo vært å få både lounge og US immigration i Non-Schengen, det hadde gjort det mye mer behagelig å reise.

Ønskedrømmen hadde jo vært å få både lounge og US immigration i Non-Schengen, det hadde gjort det mye mer behagelig å reise.

Det er også lagt opp for US immigration på ny non-Schengen.

Merkelig at dette ikke har blåst opp mer enn det har egentlig, det er jo skandale materiale.

Mitt tips er at dette kommer til å vedvare, og kommer til å hindre ruter til Norge. Ministeren med ansvar for dette problematiserer i stede for å bare ordne det. Hvorfor kan ikke en minister ordne noe? Hadde vært mye enklere.

Mitt tips er at dette kommer til å vedvare, og kommer til å hindre ruter til Norge. Ministeren med ansvar for dette problematiserer i stede for å bare ordne det. Hvorfor kan ikke en minister ordne noe? Hadde vært mye enklere.

Fordi hver gang en minister ordner noe henter han bare penger fra noe annet, som så går rett i dass, og kaller det "århundrets satsning på Gardermoen" mens han står smilende i TV2.

Dernest bevilger han 4 av de 17 millionene som behøves. 4 millioner som benyttes på å utlyse en 4% stilling til tollen på Gardermoen + å øke bemanningen med 5 personer i administrasjonen + innføring av fredagspizza i kantina. De nye 5 personene skal fylle ut rapporter som ikke før eksisterte, men som nå er tvingende nødvendige for å kunne utføre den minste kontroll. Resultatet er 1 minutt kortere ventetid i rushen kl 11.

De 4 millionene ble hentet fra utepolitiet i Oslo, som nå kun kan kveldspatruljere i på ukedagene. Spesifikt Mandag og Tirsdag.

Ministeren blir så hengt ut i media for å være egenrådig og handle uten å ha tatt med seg hele stortinget og satt ned en komitee bestående av representanter fra alle fylkene. Spesifikt representanter som aldri har hatt en jobb utenfor politikken eller som har reist i annet enn regjeringskjøretøy. Men som har hatt verdifull erfaring på gården på Os.

Ministeren må snart gå og blir erstattet av en annen minister, som feilet i innføringen av en helt unødvendig skolereform.

OG... årsaken til at det er sånn, er at det eneste som er verre enn en minister som bare kuker rundt og utelukkende tenker på å bli gjenvalgt... er en som faktisk gjør noe:

http://www.donaldjtrump.com/

...uten å tenke seg om.

Derfor har vi en enorm organisasjon som heter Staten, som sørger for å sirkulere rapporter, tenke over ting og sørge for at pent lite noensinne blir gjort, slik at alle vi andre kan rusle rundt... jobbe litt og forfølge drømmene våre i fred.

Peace out

OG... årsaken til at det er sånn, er at det eneste som er verre enn en minister som bare kuker rundt og utelukkende tenker på å bli gjenvalgt... er en som faktisk gjør noe:

http://www.donaldjtrump.com/

...uten å tenke seg om.

På en bisarr måte har du helt rett .... Make Politiet great again!

Dagens problemer blir bare blåbær etter at SP har meldt oss ut av Schengen :P

Det er norge som er bra. Det er norge som er best. Tralalalala-la-la.........

Bedring i sikte?

Foreløpig er ikke alt arbeide med å få samtlige passboder ferdig. Men politiet håper at de er klare om få dager - og i god tid før den store sommertrafikken

– Vi har nå 30 politifolk under opplæring. Disse skal bidra til at vi får redusert køene noe. Men folk må fortsatt belage seg på litt kø i rushtrafikken. Vi kan ikke ha alle passluker åpne hele døgnet.

http://www.dagbladet.no/tema/gardermoen-oppbemanner-passkontrollen-med-30-nye-politifolk/67651900

Eller ikke.....?

Fra VG:
Lørdag ettermiddag er det lange køer gjennom passkontrollen på Gardermoen.
–Status er at det er lange køer og noe uro. Folk blir hissige når de må stå lenge i kø, sier vaktleder Gardermoen, Trond Meland til VG.
–Dette roet seg da politiet kom til stedet, men det er fremdeles lange køer.
Tidligere på lørdag kom det meldinger om slåssing i køen, men dette er avkreftet av politi på stedet.
– Det har vært ampert og høyt volum, men det ble ikke fysisk. Vi er der og får forsterkninger av vektere så vi har kontroll på folkemengden, sier Meland.Han anbefaler reisende å legge inn mer tid, for å forsikre seg om at de kommer gjennom
7be3ae86a839da365e3c02a10e9acdb5.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Back