Det som slår meg som litt ironisk her er hvordan det hele blir prioritert/framstilt, da det er brudd på røykeforbudet, og ikke det faktum at han nektet å forlate flyet han blir anmeldt for...
Vi hadde en som stilte seg under venstrevingen på et bakkestopp og fyrte opp en rullings for noen dager siden. Noen strekker dette idiotbegrepet litt langt...
Den beste hadde en dansk SAS purser paa gate 35 paa FBU for noen aar siden ...
- han kom tidlig til gaten - selvfoelgelig har han ikke norsk noekkelkort saa han kom seg ikke ned til flyet. Saa selvfoelgelig gaar han paa 'oppdagelsesferd' og trykker paa alt som kan trykkes paa. Inkludert noedknappen.
Da kommer Onkel Politi.
Etter litt oppstand fikk han en skjennepreken og ble sluppet ned til flyet av en lett smaaflirende SAS supervisor.
Dette var selvfoelgelig en sterk opplevelse for dansken, saa etter ha stuet vekk bagasjen, gikk han ut i nesebroa for aa tenne seg en roeyk. Selvfoelgelig stiller hans seg rett under roeykvarsleren som gjoer jobben sin paa en helt forskriftsmessig maate. Saa denne gangen kommer BAADE Onkel Brannvakt og Onkel Politi - og ingen av dem var spesielt imponerte over herrens adferd ....
Han slapp unna med en advarsel, men SAS Supervisoren som var innblandet fikk en god historie til samlingen.
Vi hadde en som stilte seg under venstrevingen på et bakkestopp og fyrte opp en rullings for noen dager siden. Noen strekker dette idiotbegrepet litt langt...
Opplevde det selv for noen år siden på en Charter (B738).. En røyksugen kar kom ned bakre trappa, stillte seg opp under utluftingen til vingetanken, og fyrte opp... Det verste var jo at fueling var allerede igang, så man kjente godt lukta av JET-A1 der han sto...
Han ble brått overasket av en svær hanske som tok hånd om sigaretten hans... Knakk nesten nesa hans i samme slengen...