Lange køer i sikkerhetskontrollen på OSL

Re: Lange køer i sikkerhetskontrollen på OSL

Litt mer folk enn vanlig her ja.

image.jpg

EDIT: Nå kl 09:42 ser det ut som ting har løst seg :)

Last edited:

det gjelder å komme seg opp om morgenen!
Da jeg raste gjennom FastTrack ved 6-tiden gikk det ganske radig.... ;-)

sitter nå og ser ned på køen. Og det begynner å roe seg ned - går nå bare forbi område A/B...
Hørte litt rykter om at G4S jobber litt sakte med vilje i dag...

S

Køene for å komme gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen er nå dobbelt så lange som minstekravet.

Det utsagnet hørtes nesten positivt ladet ut...;) Skal tro om det er vanskelig å opprettholde denne performance indikatoren....?:)

Mest skremmende er at "ingen vet hvorfor" iflg. avisa. Man burde vite hvor mange man har på jobb og hvor mange pax som skal gjennom. Hvis det er "som vanlig" er det noe annet galt som burde være synlig. De vet vel også omtrent hvor lang tid det skal ta å få en person gjennom så det burde jo være greit å sjekke det. Men det enkleste er vel ansvarsfraskrivelse og at "det løser seg nok"-holdningen.

Mest skremmende er at "ingen vet hvorfor" iflg. avisa. Man burde vite hvor mange man har på jobb og hvor mange pax som skal gjennom. Hvis det er "som vanlig" er det noe annet galt som burde være synlig. De vet vel også omtrent hvor lang tid det skal ta å få en person gjennom så det burde jo være greit å sjekke det. Men det enkleste er vel ansvarsfraskrivelse og at "det løser seg nok"-holdningen.

Ut i fra ting nevnt lengre oppe kan det se ut at man "ikke vet" med overlegg?

-A

OSL har rimelig grei oversikt over hva som er forventet. Og de "bestiller" kapasitet utifra dette fra security.

S

Og G4S blir vel automatisk bøtelagt når kravet ikke overholdes..

Det utsagnet hørtes nesten positivt ladet ut...;) Skal tro om det er vanskelig å opprettholde denne performance indikatoren....?:)

Hehe, hva skjer når køa er for kort?

Synes stort sett at den nye sikkerhetskontrollen fungerer veldig bra! Køene er sjeldent veldig lange - og det er lett å ha oversikt over hvilke sluser som er åpne gjennom "garasjeport"-systemet.

sitter nå og ser ned på køen. Og det begynner å roe seg ned - går nå bare forbi område A/B...
Hørte litt rykter om at G4S jobber litt sakte med vilje i dag...

S

Har det vært representanter for Politiet som har passert der oppe og smittet G4S folket med virus?
Eller er det Rolf Skrede som foreleser om viruset der oppe?

Har det vært representanter for Politiet som har passert der oppe og smittet G4S folket med virus?

He he

Og en liten avsporing, ingen hemmelighet at Rolf Skrede har holdt en del foredrag for politiet siste år......

S

En bruker som kaller seg "Anne" kommenterer artikkelen om saken i Nettavisen slik:

"Men vi som jobber her vet - det er sikkerhetskontrollørene i G4S som har en gå-sakte-aksjon pga innføring av nye skiftplaner - noe de tydeligvis ikke er fornøyd med. Og det går ut over 3.part - som passasjerene og flyselskapene."

Hørte fra kabinpersonalet at det var lang kø på Flesland også i morgentimene. På OSL tok vi pax som ikke rakk flyene med på neste avgang.

det gjelder å komme seg opp om morgenen!
Da jeg raste gjennom FastTrack ved 6-tiden gikk det ganske radig.... ;-)

Eg har sett ein "Express"-security gate på OSL -er dette "FastTrack"'en du refererer til? -uansett, kva er kriteriene for å benytte denne såkalla "expressen"? Kan vanlige dødelige bruke denne, eller må ein flashe gull og platina og betala femten tusen for billetten? Eg fekk såvidt lokka ut av han duden i gaten der at eg måtte ha dyr billett -ikkje at eg blei så klok av kva det innebar.....

Eg har sett ein "Express"-security gate på OSL -er dette "FastTrack"'en du refererer til? -uansett, kva er kriteriene for å benytte denne såkalla "expressen"? Kan vanlige dødelige bruke denne, eller må ein flashe gull og platina og betala femten tusen for billetten? Eg fekk såvidt lokka ut av han duden i gaten der at eg måtte ha dyr billett -ikkje at eg blei så klok av kva det innebar.....

Du må reise med SAS på enten en economy extra eller business billett eller ha gullkort

Da får vi teste denne i desember gitt og se...... ;)

Hehe, hva skjer når køa er for kort?

Da gjøres samme sak som på utesteder - man holder igjen litt og sier at det er fullt innenfor. Når et fly har tatt av slipper 100 nye inn....:D

Så vidt jeg husker, så følger vektere stortsett vekterovernskomsten, og den gjelder fra 2008-2010. Så dette er interne problemer....

Back