Lange innenriksruter

eriwe737

ScanFlyer Blue
Sitter å ser på flightradar nå, N76064 = flight UA63 er inne i sluttminuttene på en litt over 10 timer lang innenriks flyvning mellom EWR og HNL. Jeg viste at det fantes lengre innenriks ruter enn de lengste i Norge som er på litt over 2 timer men 10 timer ++ da. Fins det flere eksempler på innenriksruter 6 timer ++? :fly

Re: Lange innenriks ruter

Tror her skal være en informativ tråd om dette temaet, og at konklusjonen er at Paris - Reunion er vinneren, på 10.5 - 11 timer. :)

Dersom du utelater oversjøiske flyginger har du noen i Russland på 8-9 timer.

Jeg har flydd Falkland Island - Ascension island - Brize Norton med Royal Airforce. Det var en rimelig lang UK "innenriks" flight ;)

Jeg har flydd Falkland Island - Ascension island - Brize Norton med Royal Airforce. Det var en rimelig lang UK "innenriks" flight ;)

Men er den innenriks? Falklandsøyene er British Overseas Territory og som sådan ikke en del av Det forenede kongerike.

Tror her skal være en informativ tråd om dette temaet, og at konklusjonen er at Paris - Reunion er vinneren, på 10.5 - 11 timer. :)
Den har jeg flydd. Har også flydd CDG-BOB som er lengere, men med mellomlanding i LAX.

Men er den innenriks? Falklandsøyene er British Overseas Territory og som sådan ikke en del av Det forenede kongerike.

Derfor jeg skrev "innenriks" ;)

Men når jeg teller opp antall land jeg har vært i, skal jeg da telle 2, Falkland Island og UK?, eller er det et land til slutt uansett? Ikke så lett å forstå seg på dette her.

Foreløpig teller jeg land etter FIFA listen, slik at verken Skotter, Walisere, Engelskmenn eller Nord-Irer skal bli forbanna ;)

Den har jeg flydd. Har også flydd CDG-BOB som er lengere, men med mellomlanding i LAX.

Men Fransk Polynesia er ikke en integrert del av Frankrike slik Réunion er, så den er ikke en like sikker innenriksrute som Paris-Réunion selv uten mellomlanding.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Lengeste norske innenriksrute (splittet)

På grunn av restriksjonen i USA pga Corona, så gikk Papetee-Paris nonstop, med medvind, i går, og ble derfor den lengste nonstop innenriks ruten som er blitt gjennomført

Boeing 787 -9 62711 889 F-OTOA Air Tahiti Nui in non-stop svc 15mar20 PPT-CDG eet 15:47 due US restrictions, as well world ever longest domestic flight!

Bra med vind, ja! Rundt 1000 km/t i snitt er respektabelt. Men det hadde vel ikke gått i 0-vind, i hvert fall trolig ikke med nødvendige reserver. Kan jo også være de tok det gamle trikset med å file til Shannon og se om det «holdt» helt frem for deretter å «diverte» til Paris. Som Swedline F28 sier, den fløy neppe med fullt lass. Også interessant å se to cruise-climb, spesielt en over nord-Atlanteren.

Ser at samme maskin gikk CDG-PTP tidligere i dag. Og nå er den underveis mellon PTP og PPT.

Ser at samme maskin gikk CDG-PTP tidligere i dag. Og nå er den underveis mellon PTP og PPT.

Ja, men ser ut som planen var via YVR, men at den istedet «diverted» til PTP. Som i seg selv jo en en fransk innenriks rute. Antar vi har vil se endel snodige routinger fremover

Ja, men ser ut som planen var via YVR, men at den istedet «diverted» til PTP. Som i seg selv jo en en fransk innenriks rute. Antar vi har vil se endel snodige routinger fremover

Kan tenke meg de valgte PTP pga. vær- og vindforhold underveis.

Back