Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Og nå setter også Norwegian sine MAX-er på bakken:
https://www.aftenposten.no/verden/i/KvOGV5/SISTE-Norwegian-setter-alle-sine-737-MAX-8-fly-pa-bakken-Hit-har-de-floyet-den-siste-uken
en del maskiner er på veg til Kanariøyene, innføres flyforbudet fra flyene lander blir 3 maskiner strandet på LPA, i tillegg til en på TLV og litt andre steder. Kommer Norwegian til å fly de hjem eller blir de stående ute?
Er den nede med VPN også? Den er vel aldri tilgjengelig fra norske IP-adresser...Southwest har flest 737MAX8 og deres website er nede nå. Skal si at de får gjennomgå på sosiale medier.
Donald J. Trump
Verified account @realDonaldTrump
53 minutes ago
Airplanes are becoming far too complex to fly. Pilots are no longer needed, but rather computer scientists from MIT. I see it all the time in many products. Always seeking to go one unnecessary step further, when often old and simpler is far better. Split second decisions are needed, and the complexity creates danger. All of this for great cost yet very little gain. I don’t know about you, but I don’t want Albert Einstein to be my pilot. I want great flying professionals that are allowed to easily and quickly take control of a plane!
Som risikoanalytiker blir jeg litt deppa av at MAX'en settes på bakken uten objektive fakta (FDR), som vil komme om få timer uansett. Rasjonalitet er under sterkt press for tiden. Hadde tilgang på FDR og CVR tatt lang tid, ville det vært enklere å forsvare et føre-var prinsipp. Å ground'e 350 fly gir stress og kan gi økt risiko i seg selv...
Europe’s safety regulator has ordered a suspension of operations of the Boeing 737 Max 8 and Max 9
EASA will allow operators to conduct a single, non-commercial ferry flight comprising up to three cycles to return aircraft to suitable maintenance locations
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.